Tema : Atmosfera dhe perberesit e saj
Objektivat: Në fund të orës së mësimit, nxënësit duhet të jenë të aftë:
-- të emërtojnë elementet përbërëse të atmosferës;
-- të tregojnë shtresat përbërëse të atmosferës;
-- të shpjegojnë rëndësinë e atmosferës për jetën në Tokë.
Fjalë kyç: atmosferë, oksigjen, azot, dioksid karboni, troposferë, stratosphere mezosferë, jonosferë, ekzosfere.
Mjetet: teksti i nxënësit, materiale nga interneti, “Enciklopedia për fëmijë”.
Struktura e mësimit:ERR
Fazat e strukturës | Strategjitë mësimore | Veprimtaritë e nxënësit |
Evokim (nxitja për të nxënë) | Parashikim me terma paraprak | Diskutim i ideve Paraqitja grafike e ideve |
Realizim i kuptimit (përpunimi i përmbajtjes) | Harta e koncepteve semantike | Par aqitje grafike e informacionit |
Reflektim (konsolidimi i të nxënit) | Pune praktike | Nxitje e diskutimit Eksperiment |
Zhvillimi i mësimit
Evokim:(Parashikim me terma paraprak)
I nxjerr nxënësit jashtë dhe u kërkon atyre të vrapojnë me fluger në duar. Pas ca
sekondash, i përplas duart dhe nxënësit ndalojnë. I pyes nxënësit:
-- ,Çfarë ndodhi me flugerin tuaj kur vrapuat?
-- Kush e bëri flugerin të rrotullohet?
-- A e shohim ne ajrin?
-- Tregoni shembuj të tjerë që tregojnë praninë e ajrit.
Veprimtarit te nxenesit
Nxenesit iu pergjigjen pyetjeve <kur ne vrapuam flugeri filloi te rrotullohej. Ajo cfare e beri flugerin te rrotullohej ishte era\ajeri . ajerin nuk e shohim por ne e ndjejme ate.
Realizim i kuptimit: (organizuesi grafik i analogjise)
Nxënësve u kërkohet të lexojnë informacionin e librit duke nënvizuar fjalët kyç. Mësuesja
drejton diskutimin për të shpjeguar kuptimin e tyre dhe, në të njëjtën kohë, plotësohet organizuesi grafik në tabelë.
Pyetjet që u drejtohen nxënësve:
-- Ç’është atmosfera? Përse shërben ajo?
-- Cilat janë elementet që e përbëjnë atë?
-- Si quhen shtresat përbërëse të atmosferës?
Eshte? element natyror i mjedisit
me trashesi 1500m Shtresat? troposfera
mbeshtjellje e gazte jonosfere
Atmosfera |
azoti,ozoni stratosfere
oksigjeni, ekzosfere
dioksidi i karbonit Sherben? Per zhvillimin e jetes
pluhuri, avuj uji ruan ngrohtesine e tokes
permban gazet e domosdoshme
zhvillohen dukurite atmosferike
mbron token nga rrezet e demshme te diellit
Reflektim:pune praktike
Pas punimit te hartes semantike ju kërkoj nzënësvë informacionet shtesë që kanë marë në libra të ndryshëm apo në internet. Lexohet informacioni nga nga dy nxenes. Atmosfera (nga greq atmós - "avull" dhe sfera - "lëmsh") është një shtresë gazesh që mbulon një trup qiellor . Ajo përbëhet shpesh nga një përzierje gazrash të ndryshëm, dhe mbahet e mbërthyer nga fuqia e rëndesës në trupat qiellorë. Atmosfera është në sipërfaqe më e dendur dhe me rritjen e lartësisë shkon duke u rralluar. Përbërja fillestare atmosferike është e lidhur në përgjithësi me kimine dhe temperaturën e mjegullnajave lokale diellore gjatë formimit planetar dhe ikjes se mëvonshme të gazeve të brendshme. Këto atmosferës origjinale te evolucionit ka pësuar shumë me kalimin e kohës, me pronat e ndryshme të çdo planeti që rezulton në rezultate shumë të ndryshme.
Si përfundim u kërkoj nxënësve të kryejnë eksperimentin: I udhëzoj se si duhet të veprojnë, duke marë një gotë plot me ujë dhe mbi të mbështetet një kartolinë, ku ana e lustruar të jetë nga uji. Duke e mbajtur mirë me një dorë kartolinën me dorën tjetër e kthejmë përmbys gotën. Nëse e heqim ngadalë doren shohim se kartolina qëndron ngjitur me gotën dhe uji nuk derdhet. Në këtë rast ushtron forcë mbi kartolinën shtypja atmosferike që ka forcë më të madhe se pesha e ujit që ndodhet në gotë.
Vlerësimi:Nxënësit vlerësohen me notë për përgjigjet, për bashkëpunimin dhe pjesëmarrjen.