ARKITEKTURA E KISHES SAN FRANCESKO NE ASSISI(ITALI)



http://eseshkolle.blogspot.com/                                                            
TEMA:ARKITEKTURA E OBJEKTIT
 KISHA SAN FRANCESKO NE ASSISI(ITALI)
Shteti : Itali
Rajoni :Umbria
Vendndodhja: Assisi
Feja: katolike
Dioqeza e Assisi-Nocera Umbra-Gualdo Tadino
Bekimi: 1253
Stili: italian gotik arkitektonike
Fillimin e ndërtimit :në vitin 1228
Përfundimi :në 1253


Bazilika e San Francesco te Assisit,eshte nje vend qe nga viti 1230 ruan dhe mbron mbetjet mortore te shejterve.E deshiruar nga papa Gregorio IX si kisha speciale,u nderua nga vete papa titulli Mater et Caput e te miturve,dhe ne te njejten kohe ju la ne besim atyre frateve.Në historinë komplekse që ka shënuar evoluzionin e rendit, bazilika ruhej gjithmonë nga të ashtuquajturat "vëllezërit e komunitetit," grupin që shkoi me pas për të krijuar Urdhrin e Fretërve Minor murgeshë.Në 1754 Benedikti XI e ka ngritur në dinjitetin e patriarkalin bazilikën .Në vitin 2000, së bashku me vende të tjera françeskane në qark, bazilika është përfshirë në listën e trashëgimisë botërore të UNESCO-s.
Historia:
 Më 16 korrik 1228, vetëm dy vjet pas vdekjes së tij, Francis u shpall i shenjt nga Papa Gregori IX, të nesërmen, 17 korrik, vunë gurthemelin për ndërtimin e bazilikës imponuar, siç është rënë dakord një vit më parë. Ishte e qartë se kisha e re do të kishte qenë një eklezia speciale, e cila është kisha nënë e Rendit të ri.Sipas traditës ajo ishte e njëjtë Francis për të treguar vendin ku dëshironte të varrosej . Kjo është në fund të qytetit malore ku  zakonisht  janë varrosur " pa ligj" , dënuar nga drejtësia ( ndoshta për këtë arsye ajo u quajt hells Collis ) . Kjo kodër , dhuruar nga Simon Pucciarello , u riemërua Collis strehë dhe në të është ndërtuar bazilika e re , në veri-perëndim të qytetit të rrethuar me mure . Edhe pse disponimet me testament te Francis ( 1226 ) ndërtimin e
kishave sipas sundimit primar të varfërisë , dispozitë konfirmohet edhe në statutet e hartuara në Bonaventure ( 1260 ) ,bazilika përfaqësonte një përjashtim të qartë për dënimin zakonisht françeskan . Ishte e mundur për një lexim te strukturave kishtare , si një mjet transmetimi të mesazhit françeskan , sidomos përmes dekoratave duket se ata kishin për të krijuar vërtetë BIBLIA , ose " Bibles për të varfërit " analfabet , i paaftë për të lexuar , por i aftë për shkollë përmes imazhit. Kisha , e cila ishte një nga gurët e themelit të përhapjes së gotikut në Itali , kishte qëllime të shumëfishta . Para së gjithash ajo ishte vendi i varrimit të themeluesit të rendit , e cila është tashmë dy vjet pas vdekjes së tij , konsiderohej një nga figurat më të rëndësishme në historinë e krishterimit. Shtresa e dytë e interesave ishte i lidhur më ngushtë me papat. Për këtë arsye , në bazilikën bashkuar kërkesat në lidhje me rrjedhën e pelegrinëve me skemen e një kishëz qiellzor (Bazilika ishte me të vërtetë kishëz papale ) sipas ndikimeve të fundit gotike , të tilla si Sainte - Chapelle në Paris , ku ka edhe dy kisha vetëm sallë . Ndërtimi i bazilikës ka filluar në vitin 1228 nga Gregori IX dhe u shenjtërua ne 20 maj 1253 nga Papa Innocent IV . Duke filluar me Papa IV i pafajshëm ,bazilika ishte vendosur nën varësinë e drejtpërdrejtë të Papës . Unë nuk e di emrat e arkitektëve , të treguara në mënyrë hipotetike në shifrat e të njëjtit Brother Elias , Jacopo di Lapo ose gjermanisht (fundit përmendur nga Vasari ) , e në mes të John Laps Fra Filippo da Campello. Bazilika e ulët duhej të ishte tashmë i plotë në 1230 , kur ai u transferua solemnisht eshtrat e Shën Francis dhe , sipas traditës , trupi ishte i fshehur për të parandaluar që ajo të jetë vjedhur. Vetëm në 1818 u gjet , i varrosur në një sarkofag nën altarin . Mbetjet erdhi nga kisha e Shën Gjergjit. Në fillim bazilikën e ulët  duhet të korrespondojnë me aktuale përfshin nga të dytë të katërt , drejtkëndëshe në plan dhe e një thjeshtësie të afërt me modelin françeskan. Struktura mjaft e thjeshtë është ndryshuar për herë shpejt sipas linjave më madhështore, i frymëzuar pjesërisht arkitekt Lombard romane , me sugjerime të reja që lidhen me ndërtesat gotike ndërtuara nga Cistercian . Kur ai u bë i Përgjithshëm i Elias Brother ( 1232 ) u vendos për të ndërtuar dy kisha, të përmasave shumë më të mëdha , të cilat lartësojnë lavdinë e shenjtorit dhe themelues i Urdhrit vetë. Për të njëjtën arsye të fiksuesit origjinale kulmi u rindërtua me vaults kryq. . Rezultati ishte një lloj " kafaz gotik ". Ndërtimi i kapelës së Shën Katerina në vitin 1367 shenjtëroi pamjen e bazilikës që nuk i nënshtrohen ndryshime të konsiderueshme gjatë shekujve. Në vitin 1798 kisha u pushtua nga francezët dhe u plaçkit . Urdhri françeskan u shtyp përsëri menjëherë pas bashkimit të Italisë dhe manastiri u bë një shkollë kombëtare me konvikt . Kisha rimori posedimin vetëm në vitin 1927 . Në vitin 1939 , me shpalljen e Francis shenjt mbrojtës i Italisë ,bazilika u bë një vend i shenjtë kombëtare. Në bazilikë  janë varret e : John of BRIENNE , mbret i Jeruzalemit dhe latine perandorit të Kostandinopojës , i cili ishte bërë një Friar Minor , i cili ka vdekur më 1327 ; Blasco Fernandez , Duka i Spoleto , dhe djali i tij Garcia , vrarë në 1367.

Dekoratë:
 Sa për dekorimin afresk ajo kishte për të filluar në kishën më të ulët me skena të futur anësore ( ende nuk ekziston faltoret anësore ) nga Mjeshtri i Shën Françeskut . Në mesin e artistëve të përfshirë në këto tregime të Dhiatës së Vjetër dhe së shpejti u ngritën një risimtar master, e ashtuquajtura Master i Isakut , të identifikuara tradicionalisht me Giotto rinj. E njëjta mësuesi u pa më pas besuar me ciklin më të rëndësishme , atë të 28 Tregime të Shën Françeskut : edhe në këtë rast është referencë tradicionale të Giotto , autori më shumë gjasa reale , por po aq e mundshme është prania e capibottega tjetër Në fund të shekullit dekorimin e bazilikës së sipërme duhej të ndërpritet dhe capobottega kryesore kishte të largohen nga vendi duke deleguar tek një mjeshtër më pak të talentuar përfundimin e skenave të fundit , Master e Shën Cecilia . Dekoratë marra nga kisha më të ulët rreth 1307 dhe këtë herë ai është i sigurt prania e Giotto , megjithëse i ndihmuar nga bashkëpunëtorët e shumta që e bëjnë të vështirë atribuimin e skenave . Ora me alegori , me një sfond të mrekullueshëm të artë , tani shënoi rishikimin kulmin e mjerim kërkuar nga themeluesi i Rendit , për të krijuar një dekoratë më bujar , në bazë të një procesi gradual të iniciuar nga gjenerali John Murro . Brenda tridhjetë vjet të shekullit të katërmbëdhjetë dekorimi i kishës mund të konsiderohet i plotë .
Përshkrim:
Bazilika është e formuar nga dy kishat mbivendosur, të lidhura me dy faza të ndryshme të ndërtimit: i pari lidhur me Umbrian romane, derivim Lombard, të dytë në lidhje me origjinë gotike franceze. Në frontin e atriumit të mësipërm hyrje të kishës më të ulët është ish oratori i San Bernardino, e ndërtuar për Urdhrin françeskan Tretë nga mjeshtrit Lombard rreth mesit të shekullit të pesëmbëdhjetë. Apsidës, të dukshme nga vendi i qetë Madhe ose tarracë që mbikëqyr atë, ka një formë gjysmërrethor në fund që bëhet polinale . Rrethuar nga dy shtylla cilindrike.

Bazilika e ulët:
 Bazilika e ulët është nisur nën mbikëqyrjen e Elias Brother në korrik 1228 . Puna duhej të përfundojë në 1230 , kur ai u zhvendos në trupin e hedhur në një varr nën altarin kryesor , ku ende ruhet në një dhomë te nëndheshme të vogël . Përveç të katër qoshet e dhomës se nëndheshme , ishin vendosur trupat e vëllezërve të bekuar Angelo , Leo , Rufino dhe Masseo dhe përgjatë shkallët që të cojne në dhomë e nëndheshme të bazilikës , trupin e Jacopa Bekuar të Settesoli romake fisnike gruan e Gratian Frangipane . Kjo ndërtesë , që korrespondon me të dytë , hapësirë të tretë dhe të katërt të kishës së sotme ishte ndoshta një sallë drejtkëndëshe , në thjeshtësinë e saj të ngushtë me modelin françeskan . Të dekorata e kishës kanë punuar artistët më të shquar të kohës si: Cimabue , Giotto , Simone Martini . Gjithashtu në bazilikën e poshtme ndodhet një vend që shtëpitë gërmadha te Shën Françeskut , një koleksion të vogël, por të rëndësishme të objekteve që i përkasin shenjtorit . Kisha më e ulët ka funksionin e Kishës Memorial. Brinjët  kanë një seksion drejtkëndëshe , shtyllat janë të ulëta dhe të mëdha për të mbështetur peshën e rëndë të kishës se sipërme . Por ne jemi tani në një periudhë gotike,ku është bërë evidente nga ndarja e mprehtë e brinjëve, e cila sjell kornizën më shumë se në stilin roman .
Bazilika e sipërme :
Bazilika e sipërme ka një fasadë të thjeshtë për " kasolle " . Pjesa e sipërme është zbukuruar me një qendror, rrethuar nga simbolet e ungjillorëve në reliev . Në të njëjtën anë , menjëherë pas ndërtimit të kishës se sipërme ,kambanë kullë është ngritur. Arkitektura e brendshme tregon karakteret në vend e më tipike gotike italiane : vuri harqe kalimit të nefeve , pushimi në  rreze , nga të cilat degë jashtë e brinjë dhe harqe vuri inkuadrim dritaret anësore . Grupi më i ulët është mjaft i qetë , dhe ishte projektuar në fillim për krijimin e një biblike për të varfërit , përfaqësuar nga dekorim afresk didaktike . Krahasuar me shembuj të dukshëm rrafshuar,bazilika françeskane paraqet një ekuilibër të balancuar në Kamera me Zoom, me vrullin e shtyllave dhe shpesh ndërpritet nga  horizontaliteti i vendkalimit  që shkon nën dritare, e cila i jep një ritëm të sofistikuar  vijave pingule .Bazilika e sipërme përmban koleksionin më të plotë të qelqit me njolla mesjetare në Itali. Dekorimin e dy bazilikave korrespondon me një seri të programeve (në disa raste , në pjesën e dëmtuar ), secila prej të cilave ka qenë e projektuar në funksion të një dekorative banesë integrale , finalizuar në lartësimin e figurës së Shën Francis . Rezultati i jashtëzakonshëm është për shkak të kontributit të rëndësishëm të artistëve të nivelit më të lartë , ku janë bërë eksperimente , bazilikën e Asizit , një nga vendet më të rëndësishme për zhvillimin e artit italian dhe evropian nga shekujt XIII dhe XIV . Bazilika e sipërme është përdorur në funksionet liturgjike të natyrës zyrtare , siç dëshmohet nga prania e fronit papal. Bazilika e sipërme ishte një model dhe frymëzim për kishat françeskanë , edhe pse ndonjëherë ajo u ri-interpretohen lirisht , për shembull duke përdorur një çati në vend të kohës . Jashtë Italisë ngjashmëritë janë gjetur për shembull në Katedralen e Angers në Francë , ku ndoshta ka pasur kontakte përmes Haymo Faversham , të përgjithshme të françeskanët 1240-1244 .
            













Popular

BLEJME IPHONA TE BLLOKUAR

BLEJME IPHONA TE BLLOKUAR
BLEJME IPHONA TE BLLOKUAR - GJITHASHTU DHE RIPAROJME