Funksionet e letërsisë për fëmijë. Rëndësia njohëse dhe edukative e letërsisë për fëmijë.



Tema: Funksionet e letërsisë për fëmijë. Rëndësia njohëse dhe edukative  e letërsisë për fëmijë.

A - Referimi:  Kërkesat pedagogjike dhe psikologjike mbështeten mbi funksionet e kësaj letërsie.


B- Disa nga kërkesat:

  • kërkesa për përshtatje tematike
  • kërkesa për përshtatje moshore
  • kërkesa për përshatje psikologjike
  • kërkesa për përshtatje moralizuese
  • kërkesa për përshtatje etike
  • kërkesa për përshtatje estetike
  • kërkesa për krahasim
  • kërkesa për dedikim
  • kërkesa për rrethanat kohore e historike
  • kërkesa për referim mbi një ngjarje
  • kërkesa për vetërrëfim
  • kërkesa për larmi
  • kërkesa për besim
  • kërkesa për model
  • kërkesa për standard
  • kërkesa për imitim
  • kërkesa për argëtim
  • kërkesa për njohje
  • kërkesa për edukim
  • kërkesa për zbavitje

C- Funksioni: përse shërben?
Rikthim: te pyetje, përse shkruajmë?

  • të shkruarit si nevojë, si çlirim, si shpëtim.
  • të shkruarit si funksion
  • të shkruarit semiotik

D- Trajtim i veçantë: funksioni i Semiotikës.

  • Ç’është semiotika?
  • Ç’është semiotika e tekstit?
  • Pamja e semiotikës në letërsinë për fëmijë


E- Shembull: Semiotika e tekstit, nga Maria Pia Pozzato

-      nënkupton: kuptueshmërinë,
-      përkatësinë
-      dallueshmërinë
-      të dish të bësh
-      veçantia
-      përpunimi
-      përgjithësimi
-      njësimi
-      semiotika e aplikuar
-      raporti analizë - teori
-      thënia si këndvështrim
-      subjektiviteti

F-   Shembull 2: Vladimir Propp. Morfologjia e përralllës

  • format e qenësishme
  • konstantizmi
  • sinkronia
  • diakronia
  • krahasim dhe abstragim
  • larmia
  • interpretimi
  • sipas tij, një vepër për fëmijë ka parime funksionale:
-      fuksionet e personazheve varen nga mënyra sesi veprojnë
-      numri i funksioneve është i kufizuar
-      rendi është i njëjtë
-      mungon njëri funksion por ato nuk mund të përjashtojnë njëra-tjetrën.
  • tipat e veprimeve dhe të personazheve ai i quan fuksione. ato janë 31 si më poshtë:

    • Lëvizja në një vepër: Zhvillimi nga heshtja në zgjidhje
    • Veprimi është sferë me një sistem veprimesh, të cilat sipas tij janë 7.
    -      sfera e veprimeve të protagonistit
    -      sfera e veprimeve të dhuruesit
    -      sfera e veprimeve të ndihmësit
    -      sfera e veprimit të personazhit si princesha etj.
    -      sfera e veprimit të dërguesit
    -      sfera e veprimit të heroit
    -      sfera e veprimit të heroit të rremë

    Funksionet sipas Propp:

    • marrëveshje
    • ndeshje
    • komunikim
    • prani
    • zhvendosje

    Levi – Straus:
    -      analizën mitologjike, sipas së cilës vlera e personazheve edhe dytësore është e rëndësishme. Mbështetur në to mund të ndërtohen, nivele të ndryshme të kuptimit, njohjes, edukimit etj.
    -      konflikti i përjetshëm midis lirisë së individit dhe kolektivitetit.

    Greimas:
    -      sintaksa e funksioneve narrative: e thënë ndryshe: semantika e thellë, lidhja e ngjarjeve.
    -      ai thotë një subjekt që të plotësojë të gjitha funksionet duhet: të ketë : kopetencë dhe performancë
    -      kopetenca: duhet të bëj ose mund të bëj
    -      performanca: të bëj që të jetë


    A-Funksioni Njohës;
    B-leximi një sasi dijesh e dijenish

    -      informacinoni që merr fëmija
    -      vullneti dhe jo vullneti në këtë marrje informacionioni
    -      meditimi
    -      miraton
    -      përmbledh
    -      kundërshton
    -      merr mësime
    -      emocionohet( llojet e emocioneve: trishtimi, gëzimi, habia, lodhja, adhurimi, frika, urrejtja.
    Shembull: disa lexime në libra për fëmijë.

    Arti dhe letërsia mundësojnë një njohje të thellë të:

    ·         dukurive, shembull; mitet
    ·         shpirtit, shembull; Pipi
    ·         fatit, Robinson Kruzo
    ·         veprimeve, Princi i lumtur
    ·         Objekteve,
    ·         Mendimeve,fjaët e urta

    të njeriut, qenieve të tjera, natyrës dhe mendimit.  elementi i parë i njohjes:  Vërtetësia ja një skemë e Greimas mbi të vërtetën: 



    ·         vepra nuk ka karakter shkencor por synon njohjen e të vërtetës subjektive.
    ·         ndikim i shumëfishtë te marrësi
    ·         stili shumëkuptimësh
    ·         stili është mënyra se si jepet një mesazh etj
    ·         parimi i vërtetësisë jo identiteti
    ·         dukuri të botës njerëzore
    ·         mësimi si ushqim
    ·         mësimi si larmi
    ·         problemet e ndryshme
    ·         kohët e ndryshme
    ·         kontradiktat e ndryshme
    ·         natyrshmëria
     
    Shembull: nga letërsia për fëmijë.



Popular

BLEJME IPHONA TE BLLOKUAR

BLEJME IPHONA TE BLLOKUAR
BLEJME IPHONA TE BLLOKUAR - GJITHASHTU DHE RIPAROJME