INSTITUCIONI I ARSIMIT UNIVERSITARË
Lënda: MENAXHIMI I BURIMEVE NJERËZORE
Hyrje
Te Menaxhosh njerëzit ne shekullin XXI
Te Menaxhosh njerëzit ne shekullin XXI
Menaxhmenti si disiplinë shkencore është proces i planifikimit, i organizimit, i personelit, i udhëheqjes dhe i kontrollit
Resurset në dispozicion (humane, financiare, fizike, të informacionit, etj.
Sa i përket termit menaxhimi i personelit, në të kaluarën është mendua se me vet sigurimin ose ekzistencën e të punësuarve është krye misioni
Ky koncept tani shndërrohet në konceptin e menaxhimit të resurseve humane që paraqet procesin e planifikimit të nevojave për personel, organizimin, ushtrimin, zhvillimin dhe përparimin e personelit
Te Menaxhosh njerëzit ne shekullin XXI
A jemi në një kompani me performancë të lartë? Ja disa nga pyetje që menaxherët duhet t’i bëjnë vetes:
1. Cilët jemi ne si kompani? Çfarë bëjmë dhe si punojmë ne? A jemi të denjë për të qenë krenarë për punën tonë? Në qoftë se do të ishim një organizatë vullnetare, a do të punonin të gjithë me ne?
1. Cilët jemi ne si kompani? Çfarë bëjmë dhe si punojmë ne? A jemi të denjë për të qenë krenarë për punën tonë? Në qoftë se do të ishim një organizatë vullnetare, a do të punonin të gjithë me ne?
2. A e dinë punonjësit se çfarë pritet prej tyre, çfarë është një "punë e bërë mirë" dhe a vlerësohet puna e bërë, të paktën një herë në vit?
3. A e kuptojnë punonjësit në mënyrë specifike se sa ata kontribuojnë në proces, pse ata janë të rëndësishëm dhe si ata e krijojnë vlerën?
Të Menaxhosh njerëzit ne shekullin XXI
4. A shpërblehen punonjësit për vlerën që ato krijojnë?
5. A kanë punonjësit pushtetin dhe informacionet, në mënyrë që të jenë aktivisht të përfshirë për të bërë diferencën?
6. Duke u nisur nga fakti që ekziston një gamë e gjerë nivelesh pjekurie tek punonjësit, çfarë shembulli japim ne si menaxherë përmes praktikave të menaxhimit? A i trajtojmë punonjësit si fëmijë, të cilët nuk mund t'u besojmë informacione dhe vendime apo si "lojtarë" të vlefshëm?
7. A trajtohen punonjësit në të njëjtën mënyrë që dëshironi të trajtohen klientët?
8. Çfarë termash do të përdorje për të përshkruar punonjësit e kompanisë tënde: të demoralizuar, të frikësuar, të nevrikosur, optimistë, entuziastë?
Të Menaxhosh njerëzit ne shekullin XXI
Profesionisti i burime njerëzore është domosdoshmërisht një person që zotëron vullnet të fortë, por çfarë saktësisht duhet të bëjë ai/ajo që kompania të konkurrojë në treg
zhvillimit të teknologjisë apo nevoja për shtimin e shërbimeve të reja, është e nevojshme furnizimi i kompanisë me burime njerëzore të reja të kualifikuara
Punonjësit të udhëhequr nga pasiguria në punë, ose në rastet kur kuptojnë se kompania nuk po investon në zhvillimin e kapaciteteve të tyre,
Kriza ekonomike dhe sociale ka një ndikim të drejtpërdrejtë tek burimet njerëzore
Hyrje
Sfidat e sotme ne MBNJ
Sfidat e sotme ne MBNJ
Rritja e vetëpunësimit dhe punëtorit e pavarura-mundësojën punësime dhe angazhim alternativ të punonjësve.
Ndryshimet në normat e jashtme të punësimit (paga, kontrata sindikata, promocionet janë te rregulluar me ligj), zvogëlon njëanshmëri të menaxherit.
Lindja e ideve dhe mënyrat e reja te menaxhimit te shoqëruara me investime te brendshme dhe me përhapjen e “njohurive te reja”, kërkojnë shkathtësi menaxheriale
Sfidat ndaj zëvendësimeve te fuqisë fizike dhe manuale prej pushtetit te dijes, krijimtarisë dhe kapitalit intelektual.(mënyra e motivimit, balanci pune-jete)
Fuqia punëtore shume e diversifikuar (globalizmi, teknologjia e informacionit, menaxheri me shkathtësi të lartë)
Objektivat themelore te menaxhimit te BNJ
Ne ambientin me ndryshime dhe zhvillime te shpejta në epokën e globalizmit, kërkohet menaxher me fleksibilitet te lart për te realizuar objektivat e organizatës.
Objektivat kryesor janë:
Te sigurohesh qe oferta e fuqisë punëtore është në të njëjtën linje me kërkesën (shërbimet, mallrat, produktet si dhe aplikimi i procedurave dhe teknologjisë kërkon resurse adekuate njerëzorë)
Objektivat themelore te menaxhimit te BNJ
Përdorimi i Burimeve njerëzore (mungesa financiare-presion në përdorim jo të drejt te BNJ)
Përkujdesi dhe Zhvillimi (trajnimi, shëndeti ,motivimi çelësi suksesit)
Urdhri dhe kontrolli (rezistenca e punëtorëve ndaj menaxherit, greva, rritje pagës sabotim, vështirësim pune për menaxherët, humbjet ne organizatë)
Të stimulosh përkushtimin te BNJ (përkushtimi si cilësi e mëdhenjve punëmarrës - punëdhënës; kontrata psikologjike; Shepherd dhe Matheus 2000
Objektivat e të qenit punonjës i menaxhuar
Sa ma shumë që menaxheret njohin rrethana, ambientet, interesat, motivet e kërkesat e punonjësve aq me te suksesshëm do të jene ne menaxhim,
Te trajtohen si qenje njerëzore, të ndjehen se janë pjesë e proceseve në organizatë (jo numra po resurse me vlere)
Te organizuar, angazhuar, të ofruar me nevoja reciproke, pa barriera dhe përçarje (një mjedis pune qe lidhe punonjësin me organizatën dhe punëtorët me njeri-tjetrin, shmangja e ndjenjës së izolimit).
Objektivat e të qenit punonjës i menaxhuar
Te vlerësohen, të punojnë në një mjedis te sigurt dhe te mbrojtur (respekt, vlerësim, shëndet, pa strese dhe mjedis i punës i sigurt –sukses në performance)
Ti mundësohet të ngritët dhe zhvillohet si punonjës (në varshmëri me trendët e zhvillimit janë nevojat për mësim dhe aftësim për të përmbush detyrat e punës)
Te paguhen dhe shpërblehen bazuar ne merita dhe rezultate ne pune (aplikimi I faktorëve motivues)
Punonjësit si qenie njerëzore;
“Teoria X” dhe ”Teoria Y” Mc Gregor
“Teoria X” dhe ”Teoria Y” Mc Gregor
Teoria X (menaxheret duhet te zhvillojnë kushte dhe mjedis për pune, kontrolli dhe jo besueshmëria për punonjësit)
Mospëlqim i trashëguar për punë, tek njeriu
Njerëzit duhet te kontrollohen ne pune
Nuk pëlqejnë te marrin përgjegjësi andaj preferojnë të drejtohen
Punonjësit si qenie njerëzore;
“Teoria X” dhe ”Teoria Y” Mc Gregor
“Teoria X” dhe ”Teoria Y” Mc Gregor
Teoria Y (Punonjësit nuk kanë nevojë për kontroll, drejtim permanent)
Njerëzit pëlqejnë të punojnë si e natyrshme dhe e nevojshme
Kontrolli I fort dhe ndëshkimet nuk janë mënyrë e vetme për rezultate ne pune
Jan te afte te vete motivohen dhe vetëdrejtohen, më niveli te lart te përkushtim
Njeriu mesatar ka mundësi te ndryshoj dhe te marr përgjegjësi te reja ne rrethana te caktuara.
Punonjësit si qenie njerëzore
Teoria Z Ouchi
Punonjësit janë te afte dhe shfaqin ndjenja besnikërie
I përgjigjen punës ekipore si qenie sociale
Ne një mjedis kërkues po jo shtrëngues reflektojnë interesat e tyre por edhe te organizatës.
Punonjësit si qenie njerëzore
Kjo teori përshkruhet si menaxhimi Japonez
Përgjegjshmëri personale
Pune ekipore (bashkëpunuese)
Vendimmarrje te deleguar
Kushte pune te harmonizuare
Punonjësit duhet trajtuar ashtu qe te kuptojnë se janë vlera e organizatës dhe si te till trajtohen nga menaxhmenti
Njerëzit, dhembja dhe toksiteti helmueshmëria
Toksiteti apo dhembja emocionale është evidente ne organizata
Niveli normal I toksitetit nuk paraqet dëme ne strategjitë afatgjate te organizatës
Aftësia për racionalizim, simpatitë dhe bashkëpunimet dhe angazhimet e përbashkëte ulin tensionet ne organizatë
Frost ne vitin 2003 ne një studim duke sjell përjetimet e një punëtore për mungesën kuptimit nga menaxheri
Reagimet pa ndjeshmëri te menaxherit shkaktojn; humbje besimi, vlerësimi, dinjiteti, kjo shkakton shkëputjen nga aftësia për te reaguar ne mënyrë te drejt ndaj situatave qe shkaktojnë dhembje emocionale.
Stresi prek një ne pese vete te popullsisë aktivepër pune