Kërkesa pedagogjike e psikologjike ndaj letërsisë për fëmijë.



Tema: Kërkesa pedagogjike e psikologjike ndaj letërsisë për fëmijë;


Ç’është Pedagogjia:
Ç’është Psikologjia:
 
·        Një sistem idesh mbi botën; një sistem reagimi ndaj botës.
·        Letërsia si kutia magjike e botës dhe letërsia si reagim.
·        Letërsia në emër të secilit.

Pedagogjia:
·        edukimi dhe pedagogjia

Sipas Frojdit:
·        sipas Frojdit edukimi i fëmijës është linear ku uni merr kontrollin mbi instiktet. Shoqërohet me konflikte.

Sipas Foucault:
·        sipas Foucault pedagogjia janë mjetet teorike praktike të kulturës ku ai ( individi) bën pjesë.
·        Pedagogjia si çlirim ose si liri
·        Pedagogjia humaniste dhe dialektike
·        Pedagogjia abstraguese( abstragon për të harruar realitetin).

Abstragimi si estetikë:
·        Pedagogjia dhe zhvillimet në shkencë.

Sipas Deëeyt:
·        Deëey-it, edukimi është shkencë, që fillon me empirizmin, konkretësinë, pragmatizmin, përvojën, eksperimentin, qëndrimin kritik dhe më pas me progresivitetin.
·        Kemi disa lloj pedagogjish: eksperimentale, speciale, didaktike, historike, të të rriturve, ndërkulturore, të krahasuar, fëminore.

Sipa Brunerit:
·        Bruner është autori i cili i dha rëndësi të veçantë proceseve njohëse dhe rolit të edukimit në këtë aspekt.
( pedagogjia)

Sipas Moro:
·        Pedagogjia dhe utopia, Tommaso Moro (utopi- vend ideal).1500.pedagogjia, utopia dhe iluminizmi në Rilindjen e madhe europiane, kur lindi edhe Robinson Kruzo.

   Sipas Benjamin:
·        Benjamin e sheh utopinë te Fëmijëria.

Sipas Capitini:
·        Capitini lidhjen midis edukatorit dhe të fëmijës, ai e sheh fëmijën si prirje ndërsa edukatorin si profet.

Pedagogjia dhe prirjet e saj:


·        Pedagogjia e krishterë.
·        Pedagogjia laike( Marks- Deëey-Gramski)
·        Pedagogjia (edukim, arsim, formim), zhvillim, interes, loja, diversitet, pavarësi, krijimtari, trupësi, afektivitet, socialiteti,pedagogjia dhe arsyeja.
·        Pedagogjia dhe kompleksiteti.
·        Pedagogjia midis njeriut, shoqërisë dhe kulturës. Këtu shihet lidhja midis pedagogjisë dhe psikologjisë. Dallimet midis arsyes dhe dëshirës. Piaget dhe konstruktivizmi. Asimilimi, përshtatja, të dhënat, inteligjenca superiore, etj.

Sipas Vigovskit:
·        Vigovski edukimi nga konteksti social.

Referimi është marrë nga libri: Manual i Pedagogjisë, ISP 2003. Franco Frabboni, Franca Pinto Minerva



1.  Nisu nga komenti per Pipi Çorapegjatën të autores suedeze Astrid Lindgren.
2.  Xhani Rodari : Libri i gabimeve.
3.  Funksionet e letërsisë për fëmijë. (Zbavitës, njohës, edukativ).

·        Bota dhe nxitimi si dukuri
·        Pasoja e kësaj shmangia e burimit koherent të ngrohtësisë për fëmijët.
·        Zëvendësimi i këtij burimi me librin
·        Të tjera si libri: televizori, kompjuteri, etj
·        Si ndikon libri te fëmijët? Çfarë sjell ai? Largon mërzinë, shmang mungesën e identitetit, pafuqinë, nihilizmin.
·        Konstatime mbi të lexuarit: libri të jep përgjigje për pyetje të tilla: kush je ti? shto disa pyetje. Shembuj.
·        Funksionet e letërsisë për fëmijë


·        Fillimisht funksionet e letërsisë së përgjithshme
·        NJOHËSE
·        EDUKATIVE
·        ESTETIKE,ETIKE
·        ARTISTIKE


·        Funksionet:
·        Transmeton informacion
·        Cilat janë fushat për të cilat jep informacion
·        Letërsia si mjet komunikimi marrësi dhënësi kodi mesazhi
·        Bëj skemën
·        Funksioni estetik
·        Funksioni hedonistik, kënaqësia lidhet me antikitetin hedonizmi ose në fjalorin e psikologjisë( Sadik H. Lala)
·        Funksioni ndryshe argëtues, zbavitës.
·        Orientohu te vepra; Princi i vogel i Exyperi. dhe Portokalli Fluturues.
·        Merru me elementin e të qeshurës dhe elementin e lojës.
·        Të pajisurit me dije është funksion njohës( kaloje)
·        Meditimi mbi atë cka lecxon na jep funksonin edukativ( kaloje)
·        Trajtojmë veçantë disa lloj funksionesh
·        Zbavitës.
·        Dëfrimi ose argëtimi
·        Çfarë thotë një fënijë kur i kërkon prindit një libër dhe ato ose ne e pyesim: përse e do? asnjë fëmijë nuk thotë; e dua se më edukon, por e dua se ëështë i bukur, sepse më pëlqen, etj etj shto këtu...
·        A. n. Berisha thotë; kuptimësia duhet të dalë nga loja. shqyrto këtu dykuptimësinë...
·        Disa autorë të letërsisë për fëmijë shprehen pikërisht mbi këtë gjë:
·        Mark Krasniqi: fëmijët para së gjithash duan lojën dhe argëtimin. Letërsia që shkruhet për ta duhet para së gjithash t’u ofrojë këtë lloj kënaqësie...
·        Toni i ciltër
·        Spontaniteti
·        Vetvetishmëria
·        Loja, loja si argëtim i vjetër sa bota
·        Ndalu te paganizmi, është proces jo akt
·        Sot është efekt edhe efekt
·        Pjesë e estetikës së letërsisë për fëmijë
·        Serioziteti dhe loja në realizëm
·        E ashtëquajtura letërsi serioze, Rilindja e jep së pari këtë tregues, I Pari është Hilë Mosi që shkruan për fëmijë me nota humori. Për të një lojë ka nevojë për dy anë. P.sh:
-      shoqe eja tue këndue
-      duertë e tue epmi mue;
-      dy këndej dy andej
-      rreth e rrotull në vend kthej këtu kemi një lojë, që shndërrohet në valle.

Qamil Guranjaku:
·        lodrat,P.sh- Kali:
-      hante pinte
-      tok me mue
-      edhe pinte ujë ne krue
-      pastaj dilnim e shëtisnim...
·        kombinimi te poezia: kukulla
-      mblodha shkopin në një sukull dhe kështu ë bëra kukull porsi nuse bukuroshe dhe e vura në një qoshe
·        raportet: p.sh: erdhi dimri vap e vap godasin, n’topa bore fmija
·        disa vërr rrëshkasin n’akull mu ke vija
·        apo raportet midis fëijës dhe natyrës, fëmijës dhe kafshës,merr portokallin fluturues.
·        Pas lufte, loja dhe puna; fëmija luan dhe pastaj arrin aty ku duhet.
·        Kolë Jakova te poezia, Balonat
- Balona e mjerë
- Përkundet në erë
- Ne si pilotët
- E manovrojmë
- Dhe e shpëtojmë
·        Loja karakterizohet nga dyanshmëria, por edhe kombinimi, po edhe nga arti i fjalës
·        Loja ka rëndësi sepse zotëron një varg cilësish të afërta me modelet e tij të lojës perceptimi dhe krijimi i veprave artistike kërkon një sjellje të vecantë-sjellje artistike e cila ka një varg veçorish të përbashkëta me modelin e lojës.

·        Mark Krasniqi
-      mbrëmë babadimër
-      me sitë në dorë
-      gjithë natën e gjatë
-      ka situr borë
-      n’mëngjes natyra
-      ka gdhirë me vel
-      si nuse e re
-      si zanë n’zabel.

* Kulla e buburrecit
Mua më çudit bleta punëtore
Që se hap një ëmbëltore
Në qoftë se ajo ka nevojë
Në dyqan të saj unë do të punoj

·        Dukuritë e natyrës dhe loja
·        Puna dhe ljoja
·        Humori
·        E qeshura dhe fëmija
·        Befasia në tëqeshur
·        Humori i ngrohtë dhe elastik
·        Ku i gjejmë rrënjët e humorit në folklor
·        Madje në lojërat pagane në vallet
·        Humori si shëndet
·        Humori dhe mesazhi
·        Humori dhe asimilimi i mesazhit
·        Humori dhe mosha
·        Humori dhe ironia
·        Dy ndarjet e letërsisë në varësi të humori:
-      Humori dhe tërë përmbajtja
-      Humori dhe një pjesë e veprës
-      Humori dhe burimi: situata, batuta, personazhi
-      Humor çapkën, naiv, shpërjesëtimet e realitetit, anekdodik, artificial, non sens, fantastik,
-      Humoi mund të jetë pjesë e të gjitha gjinive.


Literatura:

1-     A. Bishqemi. Teoria e letërsisë për fëmijë.
2-     Teoria e letërsisë. Z. Rrahmani.
3-     Edukimi estetik. Shileri
4-     Udhëtimet e Guliveri. XH. Suift
5-     Princi i vogël, Exyperi
6-     Portokalli fluturues, Galtung

Popular

BLEJME IPHONA TE BLLOKUAR

BLEJME IPHONA TE BLLOKUAR
BLEJME IPHONA TE BLLOKUAR - GJITHASHTU DHE RIPAROJME