Vlerat e mesazheve të letërsisë për fëmijë



Tema: Vlerat e mesazheve të letërsisë për fëmijë;

  1. Llojet e mesazheve
  2. Mënyra e dhënies
  3. Mesazhi titull
  4. Vlera etike dhe estetike të mesazhit
  5. Komenti i mesazhit


A- Ç’ është mesazhi:

1- kuptimi i përgjithshëm i një vepre letrare
2- sasia e informacionit që jepet në një vepër letrare
3- ajo që kupton dhe merr lexuesi nga një vepër lerare

C- Skema e komunnikmit

Skema e Sosyrit: Shenja dhe Shënjuesi.

mesazhi përmban: Informacioni.emocionet,

B- Komente mbi mesazhin në kohë të ndryshme dhe nga rryma të ndryshme

mesazhi. ideja, kuptimi i veprës letrare.

së pari: Aristoteli.
Horaci; periudha romake, shek I.
Bualoi: klasicizmi.

mesazhi si pjesë e përmbajtjes.
mesazhi i lidhur me :
- temën
- problemin
- kompozicionin
- fabulën
- subjektin
- personazhet
- tregimtarin
- llojine zhanrit etj.

mesazhi dhe kritika letrare

kemi treshen: autor-vepër-lexues.
por kemi edhe; lexim- kritikë- poetikë

Kemi edhe funksionet e komunikimit: etik, etettik, shoqëror, poetik( kuptimor) ky  quhet ndryshe edhe aspekti i mesazhit.referencial- konteksti. emotiv- dërguesit
metalinguistik- i kodit; konotativ- i marrësit, fatik- përqendrimi te mesazhi ne vete.

D- Llojet e mesazheve
në varësinë e mësipërme.

Kritikë të ndrsyhëm për mesazhin:
shumica e teoricienëve:
  • letërsia është konceptuar si një looj mesazhi më i përcaktuar dhe më i organizuar se sa komunikimet e tjera të zakonshme.
  • teoria: tekst-autor,
  • 1- e cila e mbështet kuptimin e tekstit duke e lidhur atë me lelemnetin biografik.
  • 2- e cila e mbështet kuptimin e tekstit, në vlerat kulturore dhe historike.
  • 3- e cila e mbështet kuptimin e tekstit, në normat e leximit, duke privilegjuar lexuesin.
  • tekst - realitet
  • realiteti socila- politik, realiteti psikologjik. si tjetërsim
  • teksti dhe gjuha
  • sosyri: shenja dhe shënjuesi
  • formalizmi rus: këtu kemi kaliminnga poeti te poezia. shpjegoje dhe komentoje.
  • lidhja:mjet- funksion( gjuhë – mesazh)
  • kuptueshmërinë  elartë e ndihmon, diferencimi, semantika, gjuha, ritmni, sitaksa,
  • gjuhësia moderne: funksioni komunikues
  • sinkronia dhe diakronia, strukturë dhe funksion, përzgjedhja dhe seleksionimi, dominantja, sipas tyre te mesazhi shpie ekuivala që ripërtin realitetin.
  • stilisticienët; roli i lexuesit.
  • kritika e re anglo-amerikane; e shohin mesazhin si të pavarur nga autori dhe konteksti historik.
  • Ricards- teoria e vlerësimit: poezia është e aftë të na shpëtojë.
  • Eliot Thotë: letërsia e mirë( poezia) është e lidhur me mendimin.
  • konotacioni ( lidhjet e tyre) dhe denotacion.( lidhka me kuptimin në fjalor)
  • lidhja ikonik( kuptimi i drejpërdrejtë)-simbolik( figurativ)
  • 5 kodet e Barthes: kuptimi kalon nëpër 5 kode:
  • hermeneutik( enigma në teks), kodi semik( temat), kodi proaretik( veprimi dhe sjellja), kodi kulturor( informacioni socila dhe shkencor., kodi simbolik( kuptimet shumë valente),
  • Derrida dhe poststrukturalizmi: diferencë( ide përmbajtje, ose formë-mjet) dhe logocentrizëm( një filozofi referuese)
  • Leximi dhe interpretimi: kuptimi në një tekst vjen nga leximi. Kujto dhe shpjego mendimin kritik. metodat e leximit për këtë teori.
  • fenomenologjia, hermeneutika, recepsioni, interpretimi,
  • psikoanalitika: kutptimi është ëndërr ehapur ose ëndërr e fshehtë.
  • Teoritë marksiste: kuptimi social, etj.

Semiotika e një teksti:

  • Semiotika  e tekstit rrit kutueshmërinë, përkatësinë dhe dallueshmërinë.
  • Semiotika vë në dispozicion mjete të difrencuara për të kuptuar natyra të ndryshme tekstesh.
  • Semiotika e aplikuar
  • Semiotika si thënie dhe si këndvështrim
  • Semiotika dhe subjektiviteti.
  • V. Propp- mbeshtetet në krahasim dhe abstragim
  • dhënësi-objekti- marrësi, kalon në ndihmësi- subjekti-kundërshtari.
  • Greimas - sintaksë e funksioneve narrative.
  • Levi – Strauss- semantikë e thëllë. praninë e kuptimeve të thella.
  • Rrugëtimi Gjenerativ- rruga për të kuptuar me etapa një tekst.
  • Thënia: si thirrje, epoka nga vjen, subjekti i thënies, efekte të reales, kohët e thënies(unë tani, këtu). hapësirat( këtu tjetërkund), thënia si akt gjuhësor( so syri), thënia si fabul subjekt,
  • mesazhi dhe personazhi: ndërmjetësimi, rolet tematike,
  • mesazhi dhe këndvështrimi: kush flet, prej nga flet? distanca, perspektiva kohore, kundrimi, vlerësimi, perceptimi, njohja, etj.
  • mesazhi dhe oranizimi semantik: të kuptuarit struktural.
  • mesazhi dhe lexuesi. Interpretimi sipas Umberto Eko. semiotika e pakufizuar, përdorimi dhe interpretimi tekstit,
  • mesazho dhe kopetencate elexuesit: krhasuese, këndvështrimi,
  • Vetë tOltoi thotë: nëse do të me duhej të thoja me fjalë se cafrë kam dashur të them me Ana Kareninë, i bie ta rishkruaj përësëri.
  • mesazhi dhe kontekstualizmi i kohës
  • Genette dallon: historine, tregimin, narracionin.koha , mënyra, zëri,


E- Mënyrat se si ato jepen

F- Mesazhi titull

G- Vlera etike dhe estetike të mesazhit

K- Komenti i mesazhit

L- Lexime veprash me meazhe të ndryshme

Literatura:
1-   Teoritë moderne letrare. Fleresha Dado
2-   Metodate leximit dhe shkrimit akademik( CDE).
3-   Semiotika e tekstit. Dhurata Shehri
4-   Teoria e lEtersisë dhe Zejnullah rrahmani)
5-   Estetika( ali aliu, Xhemaludin Idrizi)



Popular

BLEJME IPHONA TE BLLOKUAR

BLEJME IPHONA TE BLLOKUAR
BLEJME IPHONA TE BLLOKUAR - GJITHASHTU DHE RIPAROJME