Porti Detar i Durrёsit


Porti Detar i Durrёsit shtrihet nё anёn veriore tё Gjirit tё Durrёsit, nё lindje tё Kepit me tё njёjtin emёr, pozicioni gjeografik 41°192’/V dhe 19° 272’/L. Ai ka njё ujëmbledhës detar me sipёrfaqe 67 ha, pjesa tokёsore ka njё sipёrfaqe tё pёrgjithshme prej 120 ha. Porti ёshtё i vendosur nё Lindje tё masёs tokёsore te Kepit tё Durrёsit, i cili i siguron strehё nga Lindja deri ne Veri-
Perёndim, por, dallgёpritёsi kryesor, i cili ёshtё ndёrtuar nё drejtimin Jug-Lindor nga bregu e shtyn atё strehё deri nё Jug. Porti mbrohet nga valёzimi prej 2 moleve (pendё);- prej atij Lindor, i cili ёshtё i ndertuar prej gurёsh tё hedhur me gjatёsi rreth 3 kabel (549 m), me drejtim pёr nё Jug-Perёndim, dhe Jugorit, i ndёrtuar me blloqe cimentoje me gjatёsi 5 kabel (915 m), qё shtrihet me drejtim Juglindor dhe Lindor. Gjerёsia e hyrjes midis dy skajeve tё moleve te portit (kanali hyrёs) ёshtё 1 kabel (183 m), dhe gjatёsi 1.2 milje. Thellёsitё para hyrjes dhe nё hyrje janё 11m, nё pjesёn jugore 7.3 m, nё pjesёn veriore 8.5m, dhe nё kanalin lindor 7.3 m. Nё molin pёrpara Kapitenerisё sё Portit thellёsia arrin 9.8 m. Thellёsia deri nё 9.85 m lejon hyrjen e anijeve me tonazh deri nё 25000 t. Batica dhe zbatica, variojnë 0.38 m-deri ne 0.94 m.Porti ka njё sipёrfaqe depozitimi prej 270 mijё m2 si dhe 11 kalata me gjatёsi tё pёrgjithshme 2.2 km. Kripshmёria e ujit është 37%, Temperatura më e ulёt O0 C, me e larta 370C, temperatura mesatare vjetore 180C, Lagёshtia mё e vogel është 58%, mё e madhe 69%, lagёshtia mesatare relative vjetore 64%. Porti ndodhet 300 m nga qendra e qytetit, 500 m nga stacioni i trenit dhe ёshtё i lidhur me superstradё me nyjet kryesore tё vendit.
Porti i Durrësit është ndër portet kryesore të detit Adriatik dhe një nyjë e rëndësishme për transportin. Ky pozicion i rëndësishëm kërkon ushtrimin e përgjegjësive në një nivel të lartë në mënyrë efiçente dhe me standarte. Porti i Durrësit është Porti me ankorimin më të mëdha të anijeve me konteinerë, mallrat rifuzo (mallrat e papërpunuara) dhe pasagjerë në Shqipëri dhe i mbështet këto industri duke përpunuar rreth 80 % të mallrave që hyjnë çdo vit, në vend. Nëpërmjet veprimtarisë së portit, janë krijuar mbi 2000 vende pune. Për të mbajtur këtë nivel, porti vazhdimisht i përgjigjet kërkesave për terminale moderne për përpunimin e mallrave, si dhe për projekte në lidhje me infrastrukturën dhe transportin.
APD ka si qëllim, dhe ndjek politika për privatizimin e shërbimeve në kontrata shërbimi ose konçesionare, ku sipas përgjegjësive të përcaktuara në to, ushtron kontrollin për të garantuar mbarëvajtjen dhe zbatimin e kontratave duke zhvilluar dhe implementuar standartet ndërkombëtare portuale. APD ndjek dhe zbaton Master Planin e zhvillimit të Portit dhe propozon dhe ndjek azhornimet e nevojshme të tij. Në ushtrimin e përgjegjësive, APD, kryesisht lehtëson tregtinë e brendshme dhe ndërkombëtare dhe jep kontribut në arritjen e objektivave ekonomike dhe sociale.







Legjislacioni mbi Autoritetin Portual Durrës

a) Autoritetit Portual Durrës organizohet, funksionon dhe ushtron përgjegjësitë në përputhje me:
-Ligjin nr 9251 datë 08.07.2004, i ndryshuar “Kodi Detar i Republikës së Shqipërisë”;
-Ligji nr 9130 datë 08.09.2003 “Për Autoritetin Portual”;
-Ligji nr 9281 datë 23.09.2004 “Për sigurinë në anije dhe në porte”;
-Ligj nr.8485, datë 12.05.1999 “Kodi proçedurave administrative të Repulikës së Shqipërisë”;
-Ligji nr 8766 datë 05.04.2001 “Për mbrojtjen nga zjarri dhe për shpëtimin”;
-Ligji nr 8905 datë 06.06.2002 “Për mbrojtjen e mjedisit detar nga ndojtja dhe dëmtimi”;
-VKM nr 596 datë 10.09.2004, i ndryshuar “Për miratimin e statusit të Autoritetit Portual Durrës dhe riorganizimin e tij”;
-Ligj nr. 7761, datë 19.10.1993 “Për parandalimin dhe luftimin e sëmundjeve ngjitëse”. Ligj nr.7643, datë 02.12.1992 “Për inspektoriatin sanitarë shtetëror”.

b) APD ushtron aktivitetin ekonomik, financiar dhe kontrollin, në përputhje me:
-Ligji nr 10296 datë 08.07.2010 “Për menaxhimin financiar dhe kontrollin”;
-Ligji nr 9920 datë 19.05.2008 i ndryshuar “Për proçedurat tatimore në Republikën e Shqipërisë”;
-Ligji nr 8438 datë 28.12.1998 i ndryshuar “Për tatimin mbi të ardhurat”;
-Ligji nr 7928 datë 27.04.1995 i ndryshuar “Për tatimin mbi vlerën e shtuar”;

c) APD menaxhon dhe administron burimet njerëzore në përputhje me:
-Ligji nr 7961 datë 12.07.1995, i ndryshuar “Kodi i punës së Republikës së Shqipërisë”;
-Ligji nr 10237 datë 18.02.2010 “Për sigurinë dhe shëndetin në punë”;
-Ligji nr 10405 datë 24.03.2011 “Për kompetencat e caktimit të pagave dhe shpërblimeve”;

d) APD lidh kontrata në përmbushje të funksioneve dhe përgjegjësive në përputhje me: -Ligji nr 7850 datë 29.07.1994, i ndryshuar “Për Kodin Civil të Republikës së Shqipërisë”;
-Ligji nr 9643 datë 20.11.2006, i ndryshuar “Për prokurimin Publik”;
-VKM nr 529, datë 8.6.2011, i ndryshuar “Për përcaktimin e kritereve, të proçedurës dhe të mënyrës së dhënies me qera enfiteozë apo kontrata të tjera të pasurisë shtetërore”.


















Situata Aktuale e Privatizimeve

Në vitin 2009, Autoriteti Portual i Durrësit rishikoi skemën e tij të mëparshme të privatizimit, megjithatë, në vend të tenderimit të marrëveshjeve të shërbimit me disa operatorë, tashmë Autoriteti Portual zgjodhi përdorimin e marrëveshjeve konçensionare, me periudha kohore prej 35 vitesh. Skema e privatizimit që po ndërmerret aktualisht bazohet në master-planin e portit të Durrësit. Master-plani sugjeronte që Autoriteti Portual duhej të ndante portin në terminale. Secili terminal do të menaxhohet më pas dhe operohet nga një operator terminali. Terminalet siç sugjerohen në Master-Plan janë:
     a) Terminali i Kontenierëve.
     b) Terminali Lindor.
     c) Terminali i Trageteve.
     d) Terminali Perëndimor.
     e) Terminali i Çimentos.
1) Terminali i Kontenierëve:
Një marrëveshje konçesionare është akorduar për menaxhimin, operimin dhe mirëmbajtjen e Terminalit të Konteinerëve Durrës (TKD). Kohëzgjatja e konçesionit është për 35 vjet. Puna ka filluar tashmë.
2) Terminali Lindor:
Një marrëveshje konçesionare është akorduar për menaxhimin, operimin dhe mirëmbajtjen e Terminalit Lindor. Kohëzgjatja e konçesionit edhe këtu është për 35 vjet. Puna ka filluar tashmë më 15/7/2013.
3) Terminali i Trageteve:
Përgatitja e tenderit për marrëveshjen konçesionare për akomodimin e terminalit të trageteve dhe anijeve Ro-Ro(roll on- roll off)10 është në proçes.
4) Terminali Perëndimor:
Terminali Perëndimor i portit ndodhet në pjesën perëndimore të portit.Autoriteti Portual i Durrësit po planifikon të rindërtojë kalatat e përpunimit të mallrave të përgjithshme dhe rinfuze të lehta dhe proçesi i procedures së dhënies me konçesion ka filluar tashmë dule synuar operimin e terminalit nga sektori privat.
5) Terminali i Çimentos
Një kompani konsulence inxhinjerike është në proçes për t’u angazhuar në planifikimin e terminalit të çimentos.
Ndërkohë të tjera privatizime janë bërë :
-Në vitin 2009, u bë privatizimi i Shërbimeve të Mirëmbajtjes Teknike dhe Mekanizmave të Autoritetit Portual Durrës dhe po ashtu futja e operatorit të tretë privat në Shërbimet e Ngarkim-shkarkimit.
-Në vitin 2011, u bë privatizimi i Shërbimeve të Mirëmbajtjes së Aseteve, Infrastrukturës, Teknologjisë Informacionit dhe Komunikimit të Autoritetit Portual Durrës.
-Në Mars 2013 u bë privatizimi i Shërbimeve të Mirëmbajtjes së Aseteve, Infrastrukturës, Inxhinierisë Civile, të Autoritetit Portual Durrës.
-Në Maj 2013, u bë privatizimi i Shërbimeve të Mirëmbajtjes së Aseteve, Infrastrukturës Energjitike të Autoritetit Portual Durrës.

Transformimi në “Landlord” Port

Nëse menaxhimi i një kompanie apo njësie publike siç është autoriteti portual po planifikon të ndërmarrë ndryshime themelore në organizim është gjithmonë e kujdesshme dhe e këshillueshme që gjithashtu të shihet se çfarë bëjnë organizata të tjera që janë në situata të ngjashme apo që i kanë implementuar me sukses këto plane. Për këtë arsye sugjerohet që të merret parasysh roli i pak porteve me rëndësi, që tashmë e kanë ndërmarrë një reformë privatizimi. Portet që rekomandohen që të shihen më nga afër janë:
a) Porti i Hamburgut.
b) Porti i Antwerpit.
c) Porti i Sidney.
d) Porti i Gothenburgut.
Është e panevojshme të thuhet se portet e Hamburg-ut, Antwerp-it dhe Melbourne-it janë shumë më të mëdhenj se Porti i Durrësit në termat e volumit të përpunimit të mallrave, hapësirave portuale, etj. Megjithatë, ato ofrojnë përpunimin e disa mallrave të përziera, ashtu sikurse bën edhe Porti i Durrësit. Gjithashtu, ngjashëm me Portin e Durrësit, të gjithë këto porte kanë të përbashkët atë që ato janë porte të llojit pronar toke ‘landlord’ dhe atë që në të gjithë portet toka i përket një Enti Shtetëror,i cili përfaqëson qytetin ose Qeverinë Qendrore. Megjithatë, duhet thënë se këto porte kanë tashmë një histori të gjatë si porte “landlord”, që do të thotë se shërbimet portuale u privatizuan tashmë shumë vite më parë, përjashtuar Portin e Gothenburgut i cili i privatizoi shërbimet e tij vetëm në vitet 2011/2012.

Karakteristikat e një Porti “Landlord” (Port Zotërues Toke)

1)Porti “landlord” karakterizohet nga orientimi i tij i përzier, publik-privat. Autoriteti Portual vepron si ent rregullator dhe si pronar toke, ndërkohë që operacionet portuale (veçanërisht përpunimi i mallit) kryhet nga kompani private. Shembuj të porteve “landlord” janë Rotterdami, Antwerpi, New Yorku, etj. Sot, porti “landlord” është modeli dominues i porteve.

2) Infrastruktura i jepet me qera kompanive private, operuese ose të industrisë. Qeraja që i paguhet Autoritetit Portual zakonisht është një shumë fikse për metër katror në vit. Niveli i shumës së qerasë është i lidhur me kostot fillestare të përgatitjes dhe ndërtimit.

3) Operatorët privatë në port sigurojnë dhe mirëmbajnë superstrukturën e tyre përfshirë ndërtesat. Ato gjithashtu blejnë dhe instalojnë paisjet e tyre. Në portet “landlord”, fuqia punëtore punësohet nga operatorët privatë të terminaleve.










Funksionet e Portit “Land- Lord”

Funksioni i “Landlord”-it .

a) Autoriteti Portual do të vijojë menaxhimin e pasurive të patundshme për të ruajtur vlerën e tyre dhe për t’i përmirësuar ato.
b) Ai do të vendosë për angazhimin në afate të gjata të disponueshmërisë së hapësirave të tokës dhe të shfrytëzimit më të përshtatshëm të tyre. Mirëmbajtja aktuale mund t’i nënkontraktohet firmave private dhe publike.
 c) Autoriteti do të gjenerojë të ardhura nëpërmjet lëshimit të liçensave dhe konçesioneve, me qëllim që të mbulojë shpenzimet.

Përveç rastit të veçantë ku i gjithë porti dhe të gjithë asetet e tij i janë transferuar interesave private (d.m.th. privatizim gjithëpërfshirës dhe i plotë), skema e privatizimit të portit në thelb, nuk do të pakësojë aksionet e pasurive të patundshme të Autoritetit Portual. Në fakt, ka më tepër mundësi të ngjasë e kundërta (për shembull, burimet e Autoritetit Portual në fund të periudhës do të shtohen me terminale të krijuara rishtas), të paktën nëse privatizimi i funksioneve operacionale të portit është përfunduar me sukses nëpërmjet një strategjie të mirëkonceptuar të zhvillimit portual. Më pas, Autoriteti Portual do të vijojë menaxhimin e portofolit të pasurive të patundshme për të ruajtur vlerën e tyre dhe kurdo dhe ku të jetë e mundur, për t’i përmirësuar ato.

Në fund, do t’i duhet të vendosë për angazhime afatgjatë të disponimit të tokave dhe për shfrytëzimin e tyre më të mirë. Një performancë efikase e funksionit ‘landlord’ presupozon edhe
mirëmbajtjen e kanaleve hyrëse, linjave të lundrimit për hyrje në port, valëthyesve, portave mbrojtëse, baseneve për rrotullimin e anijeve, kalatave, rrugëve të aksesit dhe të infrastrukturës tjetër mbështetëse. Megjithatë, porti mbetet përgjegjës për mirëmbajtjen e duhur virtualisht të të gjithë punimeve infrastrukturore, mirëmbajtjes aktuale në territorin e tij dhe të pjesës më të madhe të superstrukturës, mirëmbajtja aktuale mund të nënkontraktohet me firma private apo publike. Duke akorduar liçensa dhe konçesione, Autoriteti do të gjenerojë të ardhura me qëllim që të mbulojë shpenzimet që dalin nga funksionet e tjera të tij dhe për të cilat ose nuk merret ose mund të merret shumë pak e ardhur specifike.


1)Funksionet e Planifikimit dhe të Zhvillimit

a) Kompanitë private as nuk kanë prirje dhe as nuk janë të paisura që të marin direkt përgjegjësinë për zhvillimin afatgjatë të portit.
b) Zhvillimi strategjik i masterplaneve, marrja e fondeve për punime madhore në infrastrukturë dhe mbikqyrja e implementimit të tyre aktual do të kryhet nga një Autoritet Portual.
c) Një skemë privatizimi e menduar mirë dhe e strukturuar mjaftueshëm, do të përforcojë organizimin e Autoritetit në mënyrë që të mund t’a plotësojë me efiksitet rolin e tij si një ent politikë bërës.
d) Autoritetet Portuale janë të nëvojshme përderisa janë në gjendje të drejtojnë proçeset e planifikimit afatgjatë dhe monitorimin e performancës.

2)Funksione Rregullatore, Mbikqyrëse dhe Vëzhguese

a) Mirëmbajtja dhe përmirësimi i portofolit të pronave të patundshme të portit kërkon mbikqyrje dhe vëzhgim dhe kjo duhet bërë në përputhje me ligjet ekzistuese, rregullat dhe rregulloret.
b) Shumë nga Autoritetet Portuale në fakt kanë fuqi rregullatore në raport me operatorët e sektorit privat.
c) E gjithë kjo ka një ndikim të konsiderueshëm në proçesin e privatizimit dhe shpjegon se përse aspektet statutore dhe rregullatore të menaxhimit të portit është më mirë që t’i besohen një Autoriteti Publik.
d) Ky argument përforcohet nga fakti që sektori privat e konsideron atë si pa lidhje me arritjen e synimeve të tij primare të menaxhimit.


3)Funksione Politike dhe Promocionale

a) Funksionet e politikë bërjes dhe planifikimit kërkojnë studimin e zhvillimit të trafiqeve në botë dhe në nivele rajonale dhe lokale.
b) Gjithashtu, kërkon monitorimin e performancës portuale dhe ndjekjen e zhvillimeve strukturore dhe teknologjike.
c) Autoriteti Portual është si nje pikë kyçe për investimet e ardhme në infrastrukturë.
d) Autoriteti Portual nuk duhet të bëjë marketingun e operatorëve privatë; por duhet të promovojë dhe bëjë marketing së bashku me to në projekte të huaja.


4)Funksionet Trajnuese

a) Në të kaluarën, funksioni i zhvillimit të burimeve njerëzore në porte rrallë përkthehej në veprime me qëllim të mjaftueshëm, thellësi dhe kohëzgjatje.
b) Kompanitë private do të ofrojnë trajnim në punë e sipër, i cili shpesh është pragmatik dhe mjaft efikas. Ky trajnim do të përfshijë njohjen, formimin profesional, menaxhim dhe trajnim të vazhdueshëm.
c) Ekziston një nevojë e konsiderueshme për implementimin e strategjive të trajnimit portual me afat të gjatë. Organizimi dhe ekzekutimi i këtyre programeve nuk mund t’i besohet vetëm
sektorit privat.
d) Autoritetet Portuale mund të ndihmojnë në rritjen e kapaciteteve trajnuese si direkt ashtu edhe duke mbështetur një Institut Trajnimi Portual me një kapacitet trajnimi të strukturuar
më të madh.










Funksionet e organeve brenda Autoritetit Portual

1) Brenda sistemit portual, një ose më shumë organe plotësojnë rolet si më poshtë:
         a) Rregullator i veprimtarisë dhe operacioneve ekonomike,
         b) Rregullator i sigurisë detare, sigurisë dhe kontrollit mjedisor,
         c) Planifikues për operacionet e të ardhmes dhe investimet kapitale,
         d) Operator i shërbimeve dhe terminaleve për lundrimin,
         e) Promovues i shërbimeve portuale dhe zhvillimit ekonomik,
         f) Përpunues malli dhe magazinues,
         g) Ofrues i shërbimeve ndihmëse.

2) Roli kyç i autoritetit është ai i ‘landlord’-it, me përgjegjësinë e menaxhimit të pronave të patundshme përfshirë përdorimin ekonomik, zhvillimin afat-gjatë, dhe ruajtja e infrastrukturës bazë të portit, siç janë kanalet hyrëse, kalatat, rrugët e aksesit, dhe tunelet.

3) Autoriteti zbaton konventa, ligje, rregulla dhe rregullore dhe përgjigjet për konventat dhe ligjet që kanë lidhje me sigurimin teknik, publik dhe sigurinë, mjedisin, lundrimin, dhe kujdesin shëndetsor.

4) Autoriteti nxjerr akte nënligjore, ku përfshihen rregullat dhe rregulloret në lidhje me sjelljen e mjeteve lundruese në port, përdorimin e hapësirave portuale dhe çështje të tjera.

5) Funksioni planifikues i Autoritetit është një çështje e komplikuar, veçanërisht për porte që ndodhen brenda apo pranë një qyteti. Planifikuesi i portit duhet të marrë parasysh:
a) Konsistencën e planeve me kushtet e përgjithshme të përdorimit të tokës të vendosur nga autoriteti kompetent.
b) Ndikimi i propozimeve për zhvillimin portual në rrethinat direkte (mjedis, trafik, terminale dhe rrugë).
c) Përshtatshmëria e propozimeve të zhvillimit portual në kontekstin e konkurencës ndërkombëtare, kombëtare dhe rajonale të portit.












Popular

BLEJME IPHONA TE BLLOKUAR

BLEJME IPHONA TE BLLOKUAR
BLEJME IPHONA TE BLLOKUAR - GJITHASHTU DHE RIPAROJME