- Cfare do te thote fjala sjellje?
Fjala sjellje perdoret bashke me fjalen
objektiv dhe te nxenit percaktohet sin je ndryshim i sjelljes se vezhgueshme.
Sjellja eshte nje ndryshim i jashtem ose i brendshem qe ndodh tek individi.
Formulimi i objektivave te sjelljes kerkon qe sjellja te jete e vezhgueshme,e
matshme perms nje teksti,vezhgimi,detyrash,liste kontrolli etj. Kur fjala
sjellje perdoret bashke me ate objektiv, te nxenet percaktohet si ndryshim
ne sjelljen e vezhgueshme Brenda nje
kohe te caktuar.
Nivelet e zoterimit paraqesin vlera gjykimi se
ne cfare niveli te kryrjes do te demostrohet sjellja ne etapa te me
vonshme,pertej mjedisit te klases,ne jeten reale. kompleksiteti i sjelljes ne fushat njohese,emocionale dhe
psikomotore qendron ne veprimet qe kerkon te kryhet nga nxenesi per te prodhuar
sjelljen dhe jo nga kompleksiteti i veprimtarive te mesimdhenies.
Format dhe menyrat e vezhgimit te sjelljes.
Rastet e sjelljes se padshirueshme te nxensit jane jot e pakta dhe ,si te
tilla, duhen trajnuar me kujdes nga mesuesi. Tipet me te shpeshta te nje
sjellje te tille jane:
Te njohurit jashte redhe ose pa leje.
Te qenit i zhurmshem,si : te bertiturit ndaj
nje nxenesi tjeter ne klase, perplasja e librit, e cantes, levizja e karrikes,
stolit etj.
Mungese vemendjeje ndaj mesuesit.
Moskryrja e detyres se ngarkuar.
Ngritja pa shkak nga vendi.
Ngacmimi ose pengimi i nxenesve te tjere.
Ardhja me vonese ne shkole.
Ne nje klase te konsiderueshme keto sjellje
jane te vesszhgueshme she mund te zvogelohen nga mesimdhenia cilesore ,ne
pergjithsi, si dhe nga menyra e sjlljes e sistemi i punes, se mesuesit, ne
vecanti disipline qe mbizoteron ne klase nuk ndikohet vetem nga sjellja e
reagimi i mesuesit, por edhe reagimet qe sjellin me vete nxenesin dhe, me e
rendesishme nga disiplina dhe rregulli i pergjithshem ne shkolle. Megjithate,
nje mesim e zoteruar mire, i bazuar ne marrdhenie te respektit dhe raporteve
reciproke, ndikon shume per te zvogeluar sjelljen e keqe.
Shkaqet kryesore te sjelljes se keqe ne klase
jane
Merzitja: kjo kur mesimi apo veprimtarite
paraqiten ne nje menyre qe nuk zgjon interes.
Perpjekjet mendore e zgjatur: Ndodh kur
shumica e veprimtarive mesimore,kerkon perpjekjet mendore te zgjatur e per nje
kohe te gjate. Dhe kjo shkakton lodhje dhe veshtirsi te nxenesi.
Paafesia per te bere detyren; shfaqet kur nxenesit mund te jen te pazote
per ta bere detyren e ngarkuar, kur ajo eshte shume e veshtire ose kur vete
nxenesit jane te paqarte per kerkesat e detyres.
Te qenet i shoqerueshem: aspekte te
marrdhenieve sociale midis nxensve do te shfaqen shpesh edhe ne mesim.
Vetevlersimi i ulet: pervoja e shume
deshtimeve te pasuara me pare, humb besim te vetja tek disa nxenses per te
kapercyer sfidat dhe detyrat mesimore. Te tille nxenes i bejne vetes vleresim
te ulet, se jane te pazote e te paafte per te zgjidhur detyrat mesimore. Te
tille nxenes mund te behen jo miqesore dhe mund te prishin klimen pozitive ne
klase.
Veshtiresi emocionale: ka nxenes qe e quajne
pa vlere permbushje e detyrave te shkolles, keshtu qe keto behen te merzitshme
e te veshtira. Kjo ben qe perpjekjet e tyre te shterrojne. Disa nxenes behen
qellimisht te merzitshem,vetem qe te terheqin vemendjen.
Mungesa e pasojave negative: kur nje nxenes
sillet keq, veprimet e mesuesit, si pasoje e ketij qendrimi duhet te synoje q
eta terheqin nxenesit ne pune sa me shpejt. Sjellja e mesuesit duhet t’ia
ndryshoje mendjen e nxenesit, qe ait e mos e perserise me sjelljen e keqe ne
rrethana te tjera te ngjashme.
Strategjite kryesore per vezhgimin dhe
kontrollin e sjelles se padeshirueshme jane: kqyrja e klases
Qarkullimi
Veshtrimi
Pyetjet me qellim
Perdorimi i aftesive
Dhenia e ndihmes
Ndryshimi i veprimtarive
Dallimi i sjelljes se keqe
Dallimi i mosrespektimit
Levizja e nxenesve
Qortimi eshte paralajmerim i percaktuar gojor
ose koment nga mesuesi ndaj nxenesit, si mospranim i sjelljes se keqe.
Ndeshkimi eshte nje akt formal te cilin
nxenesi eshte i detyruar ta perjetoje si jo te kendshme, ndihme qe jepet per te
ardhmen. Ndeshkimet kane tre qellime kryesore;
shpagimi
frenimi
riparim
BIBLIOGRAFIA :
LITERATURA E SHFRYTEZUAR:
“ STRATEGJITE E TE MSUARIT “
“ METODOLOGJI TE MESIMDHENIES”(
B. MUSAI)