Çfar kuptojmë me strukturë transporti ?

Çfar kuptojmë  me strukturë transporti ?
            Me strukturë transporti  kuptojmë llojet  e transporteve  të mallrave e udhëtarëve  që lëvizin në tokë , në ujë  dhe në ajër .(Auto,hek,detar , ajror , tubacione , dekovila,pneumatik,konvejer, e tjer. )
Kështu kemi :
a-.Mjete transporti të shërbimit të përgjithshëm nga vendi i prodhimit në vendin e përpunimit ose të konsumit  dhe nga vendet e përpuniit në ato të konsumit .
b-Mjete transporti të çdo lloi për shërbim të përgjithshëm të udhëtarëve
c-Mjete transporti në përbërje të procesit të prodhimit.( Ndryshe e quajm transporti i brendshëm )
d-Mjete transporti për shërbim personal .E tjer.


Por në kursin tonë ne do të ndalemi në transportin tokësor dhe detar ,  dhe lënda do të përfshijë fenomenet që ndeshen në këto lloje transporti .

Transporti tokësor dhe detar , përmbledh

1- Transportin Hekurudhor
                                                                       Transporti tokësor
2- Transportin automobilistik

3 –Transporti detar                                          Transporti  Detar

4- Transporti i ujrave të ëmbla                        Transporti i brendshëm ujort ..

                 Menjëherë na vjen ndër mend pyetja praktike :
Çfar duhet të ketë parasysh dhe çfar të dhënash duhet të disponoj një menaxher transporti për të ndërtuar një plan sa më real dhe të efektshëm transporti për kompaninë e tij ?
    Dhe përgjigja më korekte do të ishte  :
Duke zotëruar inventarin analitik   dhe  atë mesatar të fllotës së tij si edhe kapacitetin analitik dhe atë mesatar  , një planoviku në bisnesin e transportit do ti  duhet  me doemos sasia e mallit ose numri i udhëtarëve , distanca e transportit , koha për të cilën është i interesuar kontraktuesi  për të patur mallin apo udhëtarët në destinacion  dhe kushtet e kërkuara mes kontratës  për vlera  cilësie apo sigurie të këtij  transportit etjer.
       Të konkurosh në tregun e transportit tokëor e detar të mallrave apo të udhëtarëve sot duhet të zotërosh disa vlera kualitative si shprehja më e mirë e avantazheve dhe cilësive të cilat do të shëërbejnë si garanci për klientët që ata  të të zgjedhin ty dhe jo ndonjë kompani tjetër për realizimin e kontratave të tyre të transportit .
      Një menaxher kompetent dhe i zoti duhet të dijë të reklamojë dhe të bëj marketingun e këtyre vlerave me qëllim që jo vetëm të sigurojë klientë por edhe ti mbaj ata për një kohë sa më të gjatë në punë pranë kompanisë së tij .
Plani i shfrytëzimit  të flotës së transportit në një biznes të transportit tokësor apo detar  është një  nga aktivitetet më të rëndësishme të  planit të përgjithshëm  dhe mbi bazën e këtij plani  , ndërtohen edhe pjesët e tjera   përbërëse të planit të përgjithshëm të  kompanisë konkrete të transportit.
Është konfirmuar tashmë se metoda më e mirë për të ndërtuar një plan cilësor shfrytëzimi  të mjeteve të transportit  tokësor e detar  është metoda  nëpërmjet përdorimit të treguesve  teknkio – shfrytëzonjës  ,të cilët shprehin   :
1-Inventarin e mjeteve në park dhe në përdorim
2-Kohën e punës së këtyre mjeteve dhe cilësinë e shfrytëzimit të kësaj kohe .
3-Kilometrat e realizuara  nga këto mjete dhe sasinë e shfrytëzimit të tyre me ngarkesë.
4-Rezultatin e punës  dhe rendimentin  që kanë dhënë  këto mjete transporti për një periudhë kohe të caktuar .
            Tani për hartimin e planit të transportit , pasi disponojmë të dhënat e mësipërme duhet të bëjmë disa llogaritje të thjeshta :
            Por në se përdorimi racional i treguesve tekniko shfrytëzues  është rruga më e mirë për nxjerjen e konkluzioneve të drejta lidhur me masat tekniko – organizative që duhet të meren për të bërë një planifikim sa më real dhe mobilizues  i cili do të nxisë  kompaninë  për të përmirësuar gjithnjë e më shumë rezultatet e punës së saj ,          hartimi konkret i  këtij plani të shfrytëzimiz fillon me përcaktimin jo vetëm të  inventarit të mjeteve  duke e ndarë këtë inventar për  kohën  në fillim dhe në fund  të periudhës që planifikojmë     , por njëkohësisht ne duhet të disponojmë edhe sasinë emallrave që parashikon të transportojë kompania e transportit për periudhën që planifikon.Duhet të disponojmë distancën e transportit për sejcilin lloj të mallrave  , të përcaktojmë tarifën reciproke për sejcilën ngarkesë , dhe të jemi të përgatitur për përballimin e transportit në kohën që blerësi i shërbimit të transportit do të kërkojë .
            Në këtë kuadër të punës me planin , ne duhet të kemi parasysh se për efekt të kalkulimeve më të thjeshta dhe për përshpejtimin e punës llogaritëse pra ,  do të na ndihmojë mjaft  edhe   disponimi mes  llogaritjes së nevojshme e inventarit mesatar të mjeteve të kompanisë që na është besuar të menaxhojmë .
1-Kompania e transportit ka në inventarin e saj  një numër të caktuar mjetesh transporti .Mjete këto që mund të jenë pronë e saj ose të mara me qera për përballimin e një volumi të caktuar pune si në transportin e mallrave ashtu edhe në transportin e udhëtarëve .
           Ky inventar mjetesh – ka edhe bilancin e vet të kohës së punës , bilanc i cili është shumatorja e kohëve individuale të sejcilit mjet tzransporti për një kohë të caktuar .                      
Pikërisht kjo kohë pune  e këtij inventari mjetesh ndahet në:
a)-Kohë pune gjatë së cilës mjetet janë në gjendje të mirë teknike  .Pra ato janë të gatshme për tu shfrytëzuar , si edhe në kohën  kur këto mjete  janë në riparim .Por një ndarje më praktike  do të ishte edhe ajo sipas gjendjes  në një moment të caktuar  ku mjetet ndahen në  mjete në punë ,  mjete në riparim dhe mjete që janë në gatishmëri për punë por që qëndrojnë pa u shfrytëzuar  si pasojë e paaftësisë apo e neglizhencës së drejtuesve të biznesit të transportit .
           Duhet të kuptojmë se mjetet në inventar janë më shumë se sa mjetet në pënrdorim , pasi disa nga mjetet në mënyrë rutinoire  mund të jenë duke kryer shërbime teknike aporiparime apo qëndrojnë papunë  sepse nuk kanë për shembull front pune , nuk janë përfshirë në planin ditor të punës sepse nuk është ndjekur si duhet cikli i tyre i transportit dhe ato megjithëse e kanë mbaruar këtë cikël transporti , menaxheri i pakujdesshëm nuk disponon informacionin e duhur për të patur dijeni për këtë , apo , drejtuesi i  ndonjë mjeti  mungon në punë për arsy shëndetësoire apo arsye të tjera , e ndonjë arsye tjetër .
                 Për efekt llogaritjeje gjatë procesit për hartimin e planit të kompanisë së transportit tokësor e detar  dallojmë inventarin e mjeteve në fillim   e në fund të vitit si edhe inventarin mesatar të mjeteve për këtë priudhë për të cilën ne po hartojmë planin .
Na duhet të theksojmë se hartimi spontan i planeve të transportit është konfirmuar se e çon kompaninë e transportit drejt humbjeve të mëdha financiare si pasojë e  mospërfshirjes në punë të mjaft mjeteve të transportit . Mungesa e disponimit të të dhënave mbi kërkesat apo ofertat e tregut për nevoja për transport në mallra apo udhëtarë për një periudhë kohe të caktuar , e çorodit kompaninë e transportit dhe shkaktion humbje të mëdha në kërkim të punës  duke ulur tej mase cilësinë dhe statusin ekonomik e për pasojë edhe dëmton jo vetëm reputacionin por e dëmton kompaninë e transportit edhe financiarisht .
          E kundërta ndodh me një kompani transporti tokësor apo detar , kur ajo është e azhornuar mirë   me tregun e transportit , me nevojat e tij për transport jo kështu në përgjithësi , por konkretisht për mallra e udhëtarë që u dihen kërkesat , destinacionet  , prdispozicioni për të pranuar tarifa transporti në masa të caktuara , pretendimet për cilësinë e transportit e tjera të dhëna – e të gjitha këto e ndihmojnë mjaft menaxherin e transportit për një punë përgatitore ose më mirë të themi parapërgatitore për hartimine një plani sa më real e efektiv që do tu pëlqejë klientëve sepse plotëson kërkesat e pretendimet e tyre .
           Pra ,disponimi i këtyre të dhënave , dhe puna për tia përshtatur këto të dhëna situatës në kompaninë e transportit tokësor apo detar qoftë ky , përbën  kyçin e suksesit të një kompanie transporti .
          Mirëpo në fillim  të periudhës që planifikohet  , për llogaritjen e inventarit  ne do të marim si bazë gjendjen e mjeteve të kompanisë në momentin që jemi duke skicuar planin , ose si të themi në momentin kur po bëjmë projektin e tij – duke i shtuar kësaj gjendjeje dhe numrin e mjeteve që mendojmë ti shtojmë këtij inventari  deri në fund të vitit – si edhe duke i zbritur  po këtij inventari numrin e mjeteve që për arsye të ndryshme do të dalin jasshtë përdorimit .
             Ndërsa për gjendjen e mjeteve të transportit në fund të periudhës  që planifikohet meret si bazë  gjendja e mjeteve të transportit në fillim të  viti  që planifikohet , i shtohet këtij inventari  ,  numri i mjeteve që parashikohet të blejë kompania e transportit   dhe i zbresim  numrin e mjeteve të transportit që parashikohen të dalin jashtë përdorimit  gjatë periudhës që planifikojmë .
            Duhet të tregojmë kujdes se për hartimin e një plani sa më real  në biznesin e transportit tokësor e detar , nuk do të mjaftonte vetëm sa thamë më sipër , por me mjaft rëndësi , siç e theksuam edhe më sipër , është edhe  llogaritja me saktësi e kohës kur futen në përdorim mjetet e reja , ose koha kur dalin jashtë inventarit , pra jashtë pune mjetet që përcaktohen për tu nxjerrë jasht përdorimit  - pra jasht inventarit ,pasi në punën  e  llogaritjeve për hartimin e planit bëjnë pjesë këto kohë , pra  koha e mjeteve ditë në inventar ( MDI ) , dhe mjete ditë në përdorim( MDP )   apo mjete ditë jashtë përdorimit  , ( MDJP ) ,terminologji këto që do ti sqarojmë analitikisht më poshtë .


Kështu inventari mesatar i një biznesi të transportit   planifikohet mbështetur në formulën e mëposhtme .

                                               (MF – MJP ) DK + MDKH – MDKJP            MDI
Im = -----------------------------------------------------= -----------  ;  ( Copë ) .
      DK                                                 DK

Ku  : MF – Mjete në fillim të periudhës . MDI – Mjete Dit në inventar
         MJP –Mjete jasht përdorimit  .     MDKJP  - mjete dit kalendarike jasht   përdirimit
         Np – numri i përgjithshëm i mjeteve .    DK – Dit kalendarike .
         MDKH – Mjete  dit kalendarike hyrje .

USHTRIME:
                  MF=8MJETE 1JANAR
                MJP=4MJETE 1 MARS
                MDKH=4MJETE 1QERSHOR
                MDKHJP=3MJETE 1TETOR

               IM=((8-2)59+(4×216)-(3-61))/365=
2- Por inventar i mesatar i flotës nuk do të ishte i mjaftueshëm në se ne nuk do të kishim edhe kapacitetin mesatar  të flotëssë  kompanisë së transportit
Kapaciteti mesatar i një parku apo flote transporti   del si produkt i mjeteteve sipas tipeve  me kapacitetin reciprok pjestuar ky rezultat me numrin gjithsejt të automjeteve  .
 Kapaciteti mesatar llogaritet në rastet  kur inventari i një kompanie përbëhet nga mjete të tipeve e kapaciteteve të ndryshme .
             Formula e llogaritjes është

           ( n1 x q1 ) + ( n2 x q2 ) +  .. + ( nn x q n )
qm  =   ---------------------------------------------------
Np
Ku : n1 , n2 , nn  - numri i mjeteve sipas tipeve
        q1 ,q2 ,qn .  – Kapacitetet sipas këtyre tipeve
         Np – numri i përgjithshëm i mjeteve .
              Ky tregues mesatar na nevoitet në procesin e planifikimit dhe të analizës së realizimit të planit të transportit  pasi siç e dimë , në sistemin tonë të transportit , mjetet e transportit qofshin këto automjete , vagona hekurudhor apo anije të transportit , nuk kanë të njejtin kapacitet bartës .
              Është e natyrshme që ne mund të bëjmë planin në mënyrë analitike për sejcilin mjet transporti , por menaxheri i transportit duhet të zotërojë kapacitetin mesatar sa herë që është përballë klientit në tratativat e lidhjes së një kontrate    , me qëllim që të prezantohet sa më dinamik dhe i besueshëm në realizimin e kalkulimeve të shpejta për të dhënë përgjigje sa më adekuate , të meçur dhe në interes të kompanisë për mallin që i ofrohet për transport .
               Por në qoftë se  në një kompani transporti  të gjitha automjetet sipas inventarit  kanë të njejtin kapacitet tranportues , atëhere kuptohet që në këtë rast nuk kemi përse të llogarisim kapacitetin mesatar të parkut të transportit sepse kapaciteti i një mjeti në këtë rast përbën edhe kapacitetin mesatar të  kompanisë së transportit tokësor e detar . .
               Mirëpo praktika e përditëshme konfirmon se jo gjithmonë disponimi i një inventari me kapacitet mesatar të njejtë , pra kur një kompani transporti i ka të gjitha mjetet të të njejtit tip e kapacutet , nuk i përgjigjet si duhet  nevojave të tregut për transport. Për këtë arsye vemë re se kompani të ndryshme të transportit tokësor e detar kanë në inventar mjete  transporti të kapaciteteve të ndryshme dhe kjo  sepse edhe sasie e mallrave apo e udhëtarëve që ofrohen për shërbimin e transportit është e ndryshme për periudha të ndryshme dhe për distanca të ndryshme .
              Le të japim një shembull tipik të planifikimit dhe llogaritjes së kapacitetit  mesatar të një kompanie transporti .
            

Shembull :
Një kompani transporti ka në inventarin e saj 5 mjete me kapacitet 20 ton , 10 mjete me kapacitet 10 ton dhe 5 mjete me kapacitet 5 ton .
             Duke zbatuar formulën që shpjeguam më sipër , do të kishim :


            ( 5 x 20 ) + ( 10 x 10 ) + ( 5 x 5 )          225
qm = ------------------------------------------   =  -------- = 11.ton
                                    20                                  20
           Pra kapaciteti mesatar i kësaj kompanie tranmsporti është 11. ton .
Nje kompani transporti ka ne inventar 150 makina.Koeficenti i gadishmerise teknike eshte 80% ndersa koeficenti i mjeteve qe jane ne pune eshte 60%.Kapaciteti i ketyre makinave eshte 12 ton.Distanca e transportit eshte 70 km.Shpenzimet e pergjithshme jane 50% e te ardhurave volumi i punes ne kete kompani eshte 6000 ton .Tarifa e transportit eshte 35 lek ton/km.Gjejme fitimin e kompanise?
TE DHENAT         ZGJIDHJE
I=150MJETE                                                                                             kgt=80/100×150=120mjete
 KGT=80%                                                                                                         kp=60/100×120=72mjete
KP=60%                                                                                                P=Q×D=6000×70=420000             
D=70km                                                                              A=P×Tf=420000×35lek/km=14700000Lek
q=12ton                                                                                     S=50/100×14700000=7350000lek
Q=6000TON                                                  F=A-S=14700000-7350000=7350000LEK                               
Tarifa=35lek/km
 Shp=50%                                                                                    
                                                                     
NESE KOFICENTI I GADISHMERIS TEKNIKE RRITET ME 10%ATEHERE KOMPANI DO TE KISHTE 12 KAMJONA NE GJENDEJ TE MIRE PUNE :
KP= 60MJETE                              
KGT =132 MJETE
                             










                                                                      
3.Gjeme inventarin mesatar?
TE DHENAT
MF=7mjete 1janar
MJP=2mjete 1mars
MDKH=4mjete 1korrik
MDKJP=2mjete 1nentor

ZGHIDHJA

IM=((MF-MJP)×DK+MDKH-MDKJP)/DK
Im=((7-2)×60+(4×184)-(3×61))/365=(5×60+736-183)/365=(300+553)/365=853/365=2mjete


Inventari mesatar eshte 2mjete

Popular

BLEJME IPHONA TE BLLOKUAR

BLEJME IPHONA TE BLLOKUAR
BLEJME IPHONA TE BLLOKUAR - GJITHASHTU DHE RIPAROJME