FAKULTETI I BIZNESIT
DEGA: SHKENCA ADMINISTRIMI
PROFILI : BANKE- FINANCE
LËNDA: AUDITIM
DETYRE KURSI TEMA : “AUDITIMI FINANCIAR I NJE NJESIE EKONOMIKE”
Permbledhje e pergjithshme
Zyra jone e auditimit “ ROALB” ka kryer auditimin e pasqyrave financiare te njesise ekonomike ‘‘Arvi ‘Sh.p.k. per vitin e perfunduar me 31 dhjetor 2012, te sintetizuar ne Bilancin Kontabel te dates
31 dhjetor 2012, pasqyren e te ardhurave dhe shpenzimeve.Pergjegjesia e zyres sone audituese eshte te shprehim nje opinion te drejte per keto pasqyra financiare, bazuar ne auditimin e kryer. Auditimi i kryer nga ana jone u bazua ne Standartet Nderkombetare te Auditimit
Kjo pergjegjesi perfshin:
- Hartimin, venien ne zbatim dhe kontrollin e brendshem te pershtatshem per pergatitjen dhe paraqitjen e sinqerte te ketyre pasqyrave financiare.
- Zgjdhjen dhe zbetimin e metodave te pershtatshme kontabel
Auditimi perfshiu:
· Kryerjen e procedurave per te marre evidence auditimi rreth shumave dhe informacioneve te dhena ne pasqyrat financiare.
· Ne realizimin e ketij audituimi morem ne konsiderate kontrollin e brendshem perkates ne paraqitjen me sinqeritet te pasqyrave financiare.
Misioni dhe objektivat
Misioni i auditimit eshte shqyrtimi vleresimi dhe dhenia e rekomandimeve lidhur me auditimine pasqyrave financiare te njesise se marre ne shqyrtim.
Metodologjia e auditimit
Procesi i auditimit u karakterizua nga:
- Njohje paraprake e natyres se subjektit qe do te auditohet
- Percaktimin e drejtimeve dhe ceshtjeve qe do te mbuloje auditim
- Objektiviteti dhe paanesia ne vleresim
- Pergatitja e dokumentacionit te auditimit dhe masat rekomanduese
Progresi i arritur ne adresimin e rekomandimeve të vitit të kaluar, tregon përpjekjet e komunës së Gjilanit për
menaxhim më të mirë financiar.
Konkluzioni ynë i përgjithshëm është se sistemi i kontrollit të brendshme të njesise ekonomike nuk funksionon sa duhet . Me qëllim që të përmirësohet funksionimi i sistemit të menaxhimit financiar dhe të kontrolleve të brendshme, ne rekomandojmë derjtuesve dhe menaxhereve
Hyrje
Ky auditim ka te beje me analizen financiare, me auditimin e pasqyrave financiare te njesise ekonomike per vitin e perfunduar 31 dhjetor 2012.
Është përgjegjësi e njesise ekonomike qe pasqyrat financiare t’i hartoje dhe raportoje në perputhje me Rregullën Financiare Nr. 07/2012 dhe në përputhje me Standardet Ndërkombëtare të Kontabilitetit për Sektorin Publik (SNSKP) për “Raportimin financiar në bazë të kontabilitetit të parasë së gatshme”.
Zyra jone e auditimit është përgjegjëse për kryerjen e auditimeve vjetore të rregullsisë. Auditimi i rregullsisë përkufizohet si një verifikim i kontabilitetit financiar, duke përfshirë ekzaminimin dhe vlerësimin e pasqyrave financiare dhe të dhënave te tjera financiare si dhe dhënien e mendimeve:
1- Nëse pasqyrat e raportuara financiare japin një pamje të drejtë dhe të vërtetë të llogarive dhe çështjeve financiare për periudhën e auditimit;
2- Nëse të dhënat financiare, sistemet dhe transaksionet janë në pajtim me ligjet dhe rregulloret në fuqi;
• Jemi mbështetur në rishikimet analitike, rishikimin e dokumenteve dhe verifikimin fizik për të vlerësuar vlefshmërinë dhe rregullsinë e transaksioneve financiare.
Pasqyrat financiare te raportuara te dates 31 dhjetor 2012
AKTIVET NE MIJE LEKE
| | FUNDI | FUNDI | Ndryshimi | Ndryshimi |
Nr. | T R E G U E S I T | VITIT | VITIT | Ne vlere | Ne |
| | 2012 | 2011 | ( + - ) | ( % ) |
I | Aktive Qarkulluese | 228.539.715 | 227.352.425 | 1.187.290 | 0,52% |
| - Arka,banka | 40.987.538 | 40.079.064 | 908.474 | 2,27% |
| - Instrumenta financiare | 176.756.531 | 141.016.791 | 35.739.740 | 25,34% |
| - Llogari te arketueshme | 1.202.250 | 749.666 | 452.584 | 60,37% |
| - Inventare | 9.593.396 | 45.506.904 | -35.913.508 | -78,92% |
II | Aktive te Qendrushme Neto | 135.089.176 | 112.521.026 | 22.568.151 | 20,06% |
| - Makineri dhe paisje | 15.909.699 | 9.407.060 | 6.502.638 | 69,13% |
| - Ndertesa | 87.500.417 | 71.011.030 | 16.489.386 | 23,22% |
| -Aktive te tjera afatgjata materiale | 31.679.061 | 32.102.935 | -423.874 | -1,32% |
III | Aktive te tjera | 469.255.277 | 446.673.551 | 22.581.727 | 5,06% |
| TOTALI I AKTIVEVE | 832.884.169 | 786.547.002 | 46.337.167 | 5,89% |
PASIVET NE MIJE LEKE
| | FUNDI | FUNDI | Ndryshimi | Ndryshimi |
Nr. | T R E G U E S I T | VITIT | VITIT | Ne vlere | Ne |
| | 2012 | 2011 | ( + - ) | ( % ) |
I | Kapitali i vet | 276.820.738 | 271.380.516 | 5.440.221 | 2,00% |
| - fond i pashperndare | 6.190.137 | 3.255.780 | 2.934.357 | 90,13% |
| -subvencione dhe investimet per te trete | 270.630601 | 268.124736 | 2.505864 | |
II | Detyrimet | 554.778.391 | 514.648.415 | 40.129.976 | 7,80% |
| - Llogari te pagushme | 85.604.242 | 68.013.366 | 17.590.876 | 25,86% |
| - Huamarrje e Brendshme | 348.936.000 | 327.353.000 | 21.583.000 | 6,59% |
| - Huamarrje e huaj | 120.238.149 | 119.282.049 | 956.100 | 0,80% |
III | Pasive te tjera | 1.285.040 | 518.071 | 766.969 | 148,04% |
| TOTALI I PASIVEVE | 832.884.169 | 786.547.002 | 46.337.167 | 5,89% |
Bilanci final i ndarë për vitin 2012 per Shoqerine Arvi Sh.p.k. ishte 832.884.169që krahasuar me bilancin e meparshem te vitit 2011 qe ishte 786.547.002 pra 46.337.167 më i lartë ose i shprehur ne perqindje 5.89%. Ky ndryshim ka rezultuar sipas vendimeve të marra nga Bordi Drejtues pas rekomandimeve te dhena ne raportin e meparshem te auditimit për rritjen e aktiveve dhe financimeve si edhe per rritjen e performances.
Nga te dhenat e Aktivit te Bilancit Kontabel rezulton se me 31/12/2012 shumat e akumuluara ne aktivet e qendrueshme (me vleren neto) zene 27.4 % ndersa ato ne aktivet qarkulluese 16.2 % te Totalit te Aktiveve duke u rritur respektivisht 0.52 % ne krahasim me vitin 2011. Aktivet e tjera 56.4 % .
Po keshtu nga pasqyra e konsoliduar e pasiveve konstatohet se ndaj Totalit te Pasivit te Bilancit Kontabel (ku perfshihen burimet te cilat kane perballuar krijimin e aktiveve) fondet e veta me 31/12/2012 zene 33.2 % dhe detyrimet zene 66.6 %. Pesha e madhe e detyrimeve nuk eshte shqetesuse pasi per efekte konsolidimi ne Pasqyrat Financiare kemi evidentuar stokun e borxhit te jashtem e te brendshem.(per t’u beret e krahasushme stoku eshte evidentuar si per ushtrimin e mbyllur 2012 ashtu dhe te nje viti me pare. Ne krahasim me vitin 2011 keta dy tregues (fondet e veta dhe detyrimet) jane rritur respektivisht ne masen 2.0 % dhe 7.8 % ose ne shume apsolute ( ne vlere) rritja eshte perkatesisht 5 440 221 dhe 40 129 976 mije leke.
ANALIZA E AKTIVEVE QARKULLUSE NE MIJE LEKE
| | FUNDI | FUNDI | Ndryshimi | Ndryshimi |
Nr. | T R E G U E S I T | VITIT | VITIT | apsolut | Ne |
| | 2006 | 2005 | ( + - ) | ( % ) |
1 | Gjendja e Inventarit | 31.679.061 | 32.102.935 | -423.874 | -1,32% |
| Materiale | 20.264.166 | 21.210.478 | -946.312 | -4,46% |
| Objekte inventari | 5.459.089 | 5.115.143 | 343.946 | 6,72% |
| Inventar ne proces | 68.719 | 78.345 | -9.625 | -12,29% |
| Produkte | 4.928.680 | 4.899.144 | 29.536 | 0,60% |
| Mallra | 954.250 | 689.851 | 264.399 | 38,33% |
| Gjendje prane te treteve | 0 | 108.075 | -108.075 | -100,00% |
| |||||
| |||||
2 | Llogari te arketushme | 87.500.417 | 71.011.030 | 16.489.386 | 23,22% |
| Furnitore(Debitore),parapagime | 47.390 | 40.025 | 7.366 | 18,40% |
| Kliente e llogari te ngjashme | 627.011 | 567.258 | 59.753 | 10,53% |
| Personeli | 895.991 | 651.016 | 244.975 | 37,63% |
| Shteti tatim taksa | 75.072 | 69.934 | 5.138 | 7,35% |
| |||||
| Shteti fatkeqesi natyrore | 455.783 | 454.544 | 1.239 | 0,27% |
| Marrdhenie me te trete | 25.300.509 | 19.511.808 | 5.788.701 | 29,67% |
| Sigurime Shoqerore | 11.252 | 4.041 | 7.211 | 178,46% |
| Sigurime Shendetesore | 1.973 | 415 | 1.558 | 375,65% |
| Organizma te tjere shoqerore | 6.087 | 4.006 | 2.081 | 51,94% |
| Institucione te tjera publike | 32.747 | 3.940 | 28.807 | 731,05% |
| Mardhenie midis institucioneve | 254.748 | 1.057.380 | -802.632 | -75,91% |
| Efekte per tu arketuar | 2.103 | 3.430 | -1.327 | -38,68% |
| Deditore te ndryshem | 59.789.750 | 48.643.233 | 11.146.517 | 22,91% |
| Shuma parash.zhvleresim(-) | 0 | 0 | 0 | 0 |
3 | Llogarite Financiare | 15.909.699 | 9.407.060 | 0 | 69,13% |
| Letra me vlere te vendosjes | 1.680.764 | 390.000 | | 330,97% |
| Vlera per tu arketuar | 246.984 | 9.009 | | 2641,68% |
| Llogari ne banke | 7.752.405 | 4.297.930 | | 80,38% |
| Disponibilitete ne thesar | 5.810.430 | 4.350.531 | | 33,56% |
| Arka | 21.862 | 29.881 | | -26,84% |
| Vlera te tjera | 397.141 | 329.601 | | 20,49% |
| Akreditiva dhe paradhenie | 113 | 109 | | 3,25% |
| Llogari ne organizma krediti | 0 | 0 | | #DIV/0! |
| Provigjone zhvlersimi (-) | 0 | 0 | | #DIV/0! |
| TOTALI AKTIVE QARKULLUSE | 135.089.176 | 112.521.026 | 16.065.512 | 20,06% |
1-Llogarite e arketushmeperfaqesojne peshe relativisht te madhe ndaj totalit te aktivet qarkulluese (per vitin 2012 ne masen 64.77 %). Ne krahasim me vitin 2011 ne vitin 2012 ato jane rritur me 23.22% ose 16 489 386 mije leke.
2-Gjendjet e inventarit; perbejne 23.45% te totalit te Aktiveve Qarkulluese te vitit 2012. Ne strukturen e tyre, sikurse shihet, per vitin 2012 peshe me te madhe zene materialet dhe me pas objektet e inventarit. Ne krahasim me vitin 2011 ne vitin 2012 eshte investuar normalisht ne rritjen e stoqeve ne magazine ku, stoku ne materiale eshte ulur ne masen 4.46 % ose 946 312 mije leke ndersa ne objekte inventari ka rritje ne masen 6.72% ose 343 946 mije leke.
Instrumente financiare . (Bono Thesari) jane ne masen ne masen 1 680 764 mije leke dhe ne krahasim me nje vit me pare jane rritur ndjeshem (1 290 764 mije leke).
Ne Pasivet e Pasqyres se Gjendjes Financiare analizohen :
ANALIZA E DETYRIMEVE NE MIJE LEKE
| | FUNDI | FUNDI | Ndryshimi | Ndryshimi |
Nr. | T R E G U E S I T | VITIT | VITIT | apsolut | ne |
| | 2006 | 2005 | ( + - ) | ( % ) |
1 | Huamarrtje | 469.174.149 | 446.635.049 | 22.539.100 | 5,05% |
| Huamarrje afatshkurter brendsh. | 348.936.000 | 327.353.000 | 21.583.000 | 6,59% |
| Huamarrje afatgjate e Huaj | 120.238.149 | 119.282.049 | 956.100 | 0,80% |
2 | Llogari te pagushme | 85.604.242 | 51.134.339 | 10.849.507 | 67,41% |
| Kliente(Kreditore), parapagese | 221.346 | 760.144 | -538.798 | -70,88% |
| Furnitore e llogari te lidhura | 1.720.046 | 1.790.525 | -70.479 | -3,94% |
| Personeli e llogari te lidhura | 1.890.535 | 1.516.532 | 374.002 | 24,66% |
| Shteti tatim-taksa | 304.970 | 220.840 | 84.130 | 38,10% |
| Tatime per llog.Pusht.Lokal | 8.904 | 491 | 8.413 | 1715,22% |
| Shteti fatkeqesi natyrore | 1.770 | 1.380 | 391 | 28,31% |
| Mardhenie me shtetin (K) | 49.454.707 | 37.163.925 | 12.290.782 | 33,07% |
| Sigurime shoqerore | 1.073.330 | 1.196.847 | -123.517 | -10,32% |
| Sigurime shendetsore | 182.285 | 174.222 | 8.062 | 4,63% |
| Organizma te tjere shoqerore | 21.968 | 5.689 | 16.278 | 286,11% |
| Institucione te tjera publike | 6.118 | 6.193 | -75 | -1,21% |
| Marrdhenie midis institucioneve | 4.514.922 | 7.117.823 | -2.602.902 | -36,57% |
| Huadhenes | 12.267 | 11.823 | 444 | 3,76% |
| Detyrime per t' paguar | 70.465 | 40.420 | 30.045 | 74,33% |
| Kreditore per mjete ne ruajtje | 2.500.213 | 1.127.484 | 1.372.729 | 121,75% |
| Kreditore te ndryshem | 23.620.396 | 16.879.027 | 6.741.370 | 39,94% |
| TOTALI DETYRIME | 554.778.391 | 497.769.388 | 33.388.607 | 11,45% |
Fondet e veta (kapitali i vet) jane pasqyruar si diference midis aktiveve dhe pasiveve (detyrimeve). Ky fond ne vitin 2012 ne krahasim me vitin 2011 eshte rritur ne masen rreth 2 % ose 5 440 222 mije leke. Me 31/12/2012 perfaqesohet ne shifren apsolute prej 726 820 738 mije leke nga ku ”Rezultatet e ushtrimit apo te mbartura” perbejne 6 190 137 mije leke perbejne me pak se 1 % te tij. Fondi i Konsoliduar ndaj totalit te aktiveve ne vitin 2012 ze nje peshe 33.23 % nga 32.58 % qe ka zene ne vitin 2011.
Brenda llogarise se mesiperme Fondet e veta perbejne peshen kryesore. Ne kete tregues jane perfshire gjithe grantet e marra ne vite per krijimin e aktiveve te qendrushme si dhe financime apo donacione te ndryshme te cilat kane akumuluar deri ne kete nivel.
Rezultatet perbejne nje burim ende te pa shpenzuar nga Institucionet qe rrjedhin nga aktiviteti i viteve te meparsheme. Rezultatet perfaqesojne rastet kur sipas dispozitave ligjore Institucionet Qendrore e vendore trashegojne te ardhurat e pa perdorura te vitit ushtrimor ne vitin apo vitet e ardheshem.
¨ Detyrimet
Ne detyrimet perfshihen humarrjet dhe detyrimet e pagushme. Me 31/12/2012 detyrimet gjitthsej arrijne nivelin 554 778 391 mije leke, prej te cilave 469 174 149mije leke perfaqesohet stoku i kredse se marre.
Me poshte po japim nje tabele per gjendjen dhe ndryshimin e detyrimeve me 31/12/2013 ne krahasim me 31/12/2011:
Nga analiza e detyrimeve del qe ne fund te vitit 2012, borxhi i brendshem dhe i jashtem perfaqeson peshen kryesore te detyrimeve gjithesej. Ne strukturen e borxhit, borxhi I brendshem i stokuar perfaqeson rreth 75 % te te gjithe borxhit.
Ne llogarite e pagushme, jane arefsisht 58 qe ne krahasim me nje vit me pare ne vitin 2013 keto detyrime jane rritur ne masen rreth 33 %.
Kreditoret e ndryshem zene peshe jo te vogel per vitin 2013 , afro 28 % te totalit te llogarive te pagushme, edhe me nje rritje ne krahasim me vitin 2011 per 39.94 %.
Percaktimi i Materialitetit
Materialiteti i bazuar ne zerat e llogarise
Baza e Materialitetit_______________________________________________88.750.392
Liste pagesa( shuma bruto) 1.890.535
Kontributi per Sig.Shoq. & Shendet. 1.255.615 (1.073.330 + 182.285)
Shpenzimet operative 85.604.242
Total 88.750.392
Materialiteti ne % I vleresuar per lehtesi veprimi = 1%
Niveli i Materialitetit (88.750.392 * 1%)_ 887.503.392
Gabimi I pritshem I tolerueshem ( 887.50392 * 10%) 10% 88.750.392
Saktesia ( 887.50392 * 90% ) 90% 79.875.352,8
Treguesi i precizionit ( 79.875.352,8 * 90%) 90%= 71.887.817.52 (gabimet e mundshme per te gjithe popullaten)
Masa e modelit Popullsia Faktori risk(3) masa e modelit te
Sipas fushes perkatese sygjeuar
Liste pagesa 1.890.535 * 3 / 79.875.352,8 = 71
Kontributi i Sig.Shoq&Shend. 1.255.615 * 3/ 79.875.352,8 = 47
Shpenzimet operative 85.604.242 * 3 / 79.875.352.8 = 321
TOTALI: Baza e Materialitetit 88.750.392 * 3 / 79.875.352.8 = 333
Ne kete rast materialiteti eshte marre 1% duke patur parasysh qe niveli I materialitetit leviz midis kufijve 0.5% deri ne 2%.
Produkti baze i materialitetit eshte 88.750.392.
Pagesa e detyrimeve (obigimeve te pakryera) ndaj furnitoreve ne fund te vitit 2001 ishin ne nje vlere prej .keto detyrime( te pagueshme) barten ne fillim te vitit fiskal 2012. Mos pagesa e faturave brenda afatit ligjor. Pjesen me te madhe te detyrimeve te pakryera ndaj furnitoreve ne vlere 17.590.876 Detyrimet e papaguara ne vitin 2011 ishin 514.648.415 qe krahasuar me vitin 2012 qe ishin 554.778.391 kane shenuar rritje te dukshme te konsiderueshme prej 40.129.976 ose 7.80% . Shkaqet qe kane ndikuar ne mos kryerjen me kohe te ketyre obligimeve jane hyrja ne marrdhenie me te trete ( furnitore) pa pasur disponueshmeri te mjeteve per te perballuar detyrimin, pra nuk ka pasur likuiditet te mjaftueshem per te shlyer detyrimet.
Konkluzioni
Rritja e detyrimeve te papaguara ndaj te treteve per vitin 2012 krahasuar me vitin 2011, tregon per nje mungese te kontroleve te duhura rreth menaxhimit te fondeve dhe borxheve qe mund te sjelle veshtiresi financiare per menaxhimin e njesise ekonomike.
Rekomandim
Rekomandojme bordin drejtues ose menaxherin qe te siguroje:
1- Qe nuk do te krijohen detyrime ndaj te treteve (furnitoreve) pa disponibilitet te fondeve per te shlyer keto detyrime, pa likuiditet.
2- Qe te siguroje qe faturat do te paguhen Brenda afatit te paracaktuar.
Ne pergjithesi njesia ekonomike ka nje sistem te kontrollit te brendshem te mire organizuar , por ne disa raste nuk ka funksionuar si duhet. Disa nga mangesite e identifikuara te sistemit jane:
1- Mungesa e kontrolleve te duhura per menaxhimit te borxheve, qe ka cuar ne nje rritje prej krahasuar me vitin 2011.
Rekomandim
Drejtuesit te zhvillojne dhe te propozojne udhezime dhe procedura te qarta per forcimin dhe permiresimin e kontrolleve ne te gjithe sektoret.
Konkluzione
Nga auditimi i kryer per kete njesi ekonomike, ne si auditues me pergjegjesi te plote dhe me sinqeritet nxjerrim konkluzionin se pasqyrat financiare te raportuara te njesise se audituar jane brenda standarteve te pasqyrave financiare, ne perputhje me Standardet Kombetare te Kontabilitetit, kane paraqitur informacionin dhe gjendjen financiare te firmes ne menyre te sakte dhe te qarte, pervec disa shkeljeve te vogla te konstatuara per te cilat ne kemi dhene rekomandimet perkatese.