Promocioni dhe reklama është një proçes informimi dhe bindje.
§ Komunikim midis biznesit dhe tregut të synuar.
§ Grupet e metodave promocionale:
ü Shitjet personale,
ü Reklama,
ü Promocioni i shitjeve.
Planifikimi i promocionit
§ Promovimi është një fushë komplekse.§ Ai është në një shkallë shumë të madhe.
§ Arma e promovimit është komunikimi.
§ Proçesi i komunikimit.
§ Miksi promocional.
§ Metoda e përcaktimit të shpenzimeve promocionale.
§ Burimet e ekspertizës promocionale.
Proçesi i komunikimit
§ Komunikimi është i përditshëm.§ Modelet e komunikimit:
ü Komunikim personal: burimi – biseda personale, telefon, - marrësi.
ü Komunikimi në biznesin e vogël: biznesi – shitje personale, reklama, promocioni i shitjeve – konsumatori.
§ Sa do të shpenzohen?
§ Si do të krijohen mesazhet?
§ Cilat instrumenta promocional do të përdoren?
Miksi promocional
q Miks ndërmjet shitjeve personale dhe jo personale.q Miks të metodave promocionale.
q Ndikimi vjen nga faktorët:
Ø Natyra gjeografike e tregut që synohet të arrihet – treg i madh përdor mbulim masiv nga reklama dhe shitje personale nga treg lokal.
Ø Biznesi duhet të kuptojë se kush janë konsumatorët e tij – konsumatorët e potencial.
Ø Karakteristikat e produktit – promocioni përdoret më shumë për produkte mikse.
Metoda e percaktimit të shpenzimeve promocionale
§ Përqindja mbi shitjet – e meta është se shpenzimet promocionale varen nga niveli i shitjeve.§ Çfarë mund të kursehet – shpenzime pasi janë kryer të gjitha aktivitetet e tjera.
§ Krahasimi me konkurrentet – shpenzimi në të njëjtën nivel me konkurrentet.
§ Çfarë nevojitet për ta bërë punën – analizë e plotë e tregut dhe alternativat promocionale.
Burimet e ekspertizës promocionale
§ Mbështetja tek ekspertiza e për krijimin e mesazheve promocionale.§ Asistencë tek burime të specializuara.
§ Disa burime: agjensitë e reklamave, furnizuesit, shoqëritë tregtare dhe media reklamuese.
Shitja personale
§ Shumë produkte kërkojnë shitje personale.§ Shitja personale është shitje e përhapur në mjedisin ku konsumatorët janë konsumatorë përfundimtar.
§ Përfshirja e aktiviteteve të shitjes së produktit drejt destinacionit final.
Rendësia e njohjes së produktit
§ Shitjet efektive duhet të ndërtohen mbi njohuritë e produktit.§ Shitësi duhet të njohi avantazhet, disavantazhet, përdorimi i produktit.
§ Edukimi i konsumatorëve.
§ Trajtimi i ankesave të konsumatorëve.
Prezantimi i shitjeve
§ Teknika e kërkimit të konsumatorve të mundshëm – kërkim sistematik për konsumatorët, referimet personale dhe jo personale.§ Praktikimi – teknikat:
§ Krahasimi i produkteve,
§ Lidhja me një rast me të kaluarën,
§ Demostrimi,
§ Dhënia e garancive,
§ Tregimi se çfarë i vonon kostot,
§ Bërja e pyetjeve,
§ Pranimi dhe kundërpesha,
§ Dëgjimi deri në fund të konsumatorët,
§ Bërja e vërejtjeve,
§ Teknika “po, por”.
Shpërblimi i shitësve
§ Shpërblime në dy mënyra:§ Shpërblime jo financiare
- motivimi nga arritja e një kuote të caktuar shitje.
- një fletë lavdërimi e venë në këndin e informacionit të biznesit.
§ Shpërblime financiare
- nëpërmjet komisioneve,
- nëpërmjet pagës direkt.
Reklama
§ Ajo është prezantim jo personal i një ideje.§ Identifikohet dhe kontrollohet nga një sponsor.
§ Media merret me projektimin e saj.
§ Në media përfshihen: televizori, radio, revistat, gazetat, etj.
Objektivat e reklamës
§ Synimi kryesor i reklamës është kushtimi i vemendjes superioteteve të produkteve dhe sherbimeve të saj.§ Reklama tregon arsyet se pse duhet të blehet produkti nga konsumatorët.
§ Reklama transmeton pritshmëritë e produktit tek konsumatorët.
§ Reklama nuk duhet të jetë false sepse ul dhe rrezikon reputacionin e kompanisë.
Tipat e reklamave
§ Reklama e produktit – bëhet që konsumatorët të interesohen për produktin apo për shërbimet.§ Reklama institucionale – qëllimi është mbajtja e publikut të informuar për ndërgjegjësimin e kompanisë dhe reputacionin e saj.
Sa shpesh duhet të bëhet reklama?
§ Ajo duhet të bëhet vazhdimisht.§ Shpehtësia e saj varet edhe nga cikli i jetës së produktit.
§ Reklamë informuese është kur produkti është i ri.
§ Reklamë kujtuese kur produkti është i njohur në treg.
Ku duhet të bëhet reklama?
§ Bizneset e vogla zgjedhin mediat me kosto të ulët.§ Zakonisht zgjedhin mediat lokale.
§ Synohet të arrihet tregu i synuar.
§ Zgjedhja e medias varet edhe nga tipi i biznesit.
Promocioni i shitjeve
§ Ai shërben si nxitës për shitjen e produkteve.§ Përpiqet të ofrojë vlerë për konsumatorët.
§ Instrumentat e promocionit të shitjeve:
ü Specialitetet,
ü Publiciteti,
ü Ekspozimet,
ü Modelin,
ü Kuponat,
ü Çmimet,
ü Garat,
ü Paqaqitjen e pikës së blerjes,
ü Reklamat kooperative,
ü Tregtinë e lirë.
Linku i seminarit:
http://www.youtube.com/watch?v=Bd4vYW_FbS8