Zhvillimi i kurrikulit
Mendime të ndryshme për kurrikulin
edhe në arsim janë futur nocione të reja , siç është edhe nocioni kurrikul
në shba nocioni kurrikul ka filluar të përdoret në vitet ’60 të shek, të kaluar
fjala korrikul vjen nga gjuha latine : curricullum, që do të thotë program jete
corrikulum do të thotë ecje drejt një caku-qëllimi, ecje, veprimtari për të arritur objektivin e caktuar.
Plan-programi mësimor dhe kurrikuli
v me nocionin plan mësimor nënkuptojmë pasqyrën tabelore të lëndëve mësimore dhe fondin e orëve mësimore të paraparë për secilën lëndë mësimore dhe për secilën klasë.
v ndërsa me program nënkuptohen përmbajtjet programore të parapara për lëndën e caktuar mësimore dhe të klasës së caktuar. Llojet e plan-programeve
v plan-programin zyrtar – shtetëror
v plan-programin e ,,fshehur’’
v plan-programin familjar qasje të ndryshme metodologjike në përcaktimin e lëndëve mësimore
Ka tri përvoja për përcaktimin e lëndëve mësimore:
v Një traditë e shteteve rajonale dhe e shteteve socialiste
v Qasja e dytë është integrale
v Qasja e tretë është qasje e kombinuar
v Plan-programi mësimor si fytyra e janusit
Programi mësimor ka karakteristikat e kokës së janusit
v Dy parë sy një parë për shikim prapa dhe një parë për shikim përpara
v Shikimi nga e ardhmja është ideali ( një ëndërr që synojmë ta arrijmë)
Plan-programi – shikuar në një aspekt është një kontratë – kushtetutë e një shteti që e nënshkruan me qytetarët e vet për krijimin e një ardhmërie
Lavjerrësi i plan-programit mësimor
v lavjerrësi programor duhet të mundësojë një ekuilibër dinamik ndërmjet të kaluarës, të tashmes dhe të ardhmes
Ç’ është kurrikuli ?
v kurrikuli është si një ,,kontejner’’ ku futet çdo gjë
v kurrikuli paraqet një sistem racional në bazë të të cilit organizohet procesi i të nxënit.
v kurrikuli është teknikë ose teknologji e të drejtuarit racional të të menduarit.
v kurrikuli është një tërësi dokumentesh….
Aspekte metodologjike të inicimit, të hartimit dhe të zbatimit të ndryshimeve kurrikulare
v Pse duhet të ndryshojnë kurrikulat
v Kush i inicion ndryshimet kurrikulare
v Kush janë vendimmarrësit
v Cilat janë kriteret dhe parimet për hartimin e kurrikulit
v Cilat janë shkallët kryesore të kurrikulit
v Cilat janë veçoritë e kurrikulit
v Si organizohet përgatitja e kurrikulit
v Cilët janë përbërësit e kurrikulit
v Cila është harta, portofola e dijeve dhe aftësive
v Kush e zbaton kurrikulin
v Kurrikuli dhe tekstet mësimore
v Mësimdhënësi dhe kurrikuli
v Manualët për nxënës, mësues dhe kurrikuli
v Kush është përgjegjës për dështimet e kurrikulit
v Metodologjitë dhe strategjitë e mësimdhënies
v Metodologjitë dhe strategjitë e monitorimit, të kontrollit dhe të vlerësimit përbërësit kryesor të kurrikulit
Përbërësit kryesor të kurrikulit janë:
v vizionet
v objektivat (objektivat e përgjithshme dhe specifike )
v përmbajtjet dhe standardet e përmbajtjes
v standardet e arritjeve
v standardet e pajimeve dhe të mjeteve mësimore
v udhëzime metodologjike
v metodologjia e mësimdhënies
v metodologjia e vlerësimit të zbatimit të kurrikulit
v metodologjia e monitorimit, e kontrollit dhe e vlerësimit të përvetësimit dhe të zotërimit të kurrikulit
v ,,edukata na ka bërë kështu, çfarë jemi’’ – helvecius