Menaxhimi i Operacioneve




Pse e studiojme menaxhimin e operacioneve:
1.eshte njeri prej 3 funkioneve ne ndermarrje(marketingu,financimi  dhe operacionet-prodhimi)\
2.Duam qe te dijme se si prodhohen mallrat  dhe sherbimet,
3.Per te ditur se qfar bejne  menaxheret e operacioneve  dhe 4.eshte pjese e kushtueshme e ndermarrjes

Qfar eshte menaxhimi i operacioneve ?-Qdo biznes  menaxhohet nepermjet 3 funksioneve :fiancave,marketingut dhe operacioneve.Menaxhimi i operacioneve   perfaqeson ate  funksion te biznesit  qe planifikon,organizon,drejton dhe kontrollon burimet qe nevojiten per te prodhuar produktet dhe sherbimet e kompanise.
            -Roli i menaxhimit te operacioneve eshte te transformoje  inputet(njerzit,pajisjet,teknologjia,materialet dhe informacionet)e kompanise  ne outpute(produkte dhe sherbime)finale
            -Inputet per proceset :materialet,informacioni,klientet.Paketa tjeter e inputeve jane burime te cilat  veprojne mbi burimet  qe transformohen,e keto jane:Fasilitetet-infrastruktura,Stafi.
            -Outputet nga procesi:*Produktet pergjithesisht jane te prekshme,ndersa burimet jo,*sherbimet shpesh jane unike,*sherbimet kane nderveprim te larte  me klientet,*shpesh sherbimet bazohen tek njohurite

Karakteristikat e produkteve
Produkti mund te rishitet,mund te mbahet reserve,disa aspekte te cilesise jane te matshme,shitja eshte e dallueshme nga sherbimi,produkti eshte i transportueshem,vendodhja e njesise prodhuese eshte e rendesishme per kosoton,automatizimi eshte i thjeshte,te ardhurat gjenerohen kryesisht nga produktet etj.

Karakteristikat  e sherbimeve
Rishitja e sherbimit e pazakonshme,shume sherbime nuk mund te ruhen,shume aspkte te ciliesise eshte veshtire te maten,shtija eshte pjese e sherbimit,vendodhja e kryerjese se sherbimit eshte e rendesishme  per kontaktin me klientin,sherbimi shpesh eshte veshtire te automatizohet

-Proceset e operacioneve kane karakteristika ne ndryshme:volumi i inputit te tyre,Varieteti i outputit te tyre,shkalla e ekspozimit te operacioneve tek klientet
-Aktivitetet e menaxhimi te operacioneve jane:njohja e objektivave  strategjike te operacioneve,formulimi i strategjise se operacioneve per organizaten,projektimi i produkteve dhe sherbimeve,projektimi i procesit dhe kapacitetit.

Pergjegjesite direkte te menaxhimit te operacioneve:Kuptimi i  objektivave strategjike te operacioneve,Zhvillimi i strategjise  se operacioneve te organizates,projektimi i produkteve,sherbimeve dhe  proceseve te operacioneve,planifikimi dhe kontrolli i operacioneve
Pergjegjesite indirekte te meanxhimit te operacioneve:Te informoje funksione tjera ne lidhje me mundesite dhe kufizimet e operacionit,Te diskutoje me funksionet tjera  per ndojne modifikim per perfitim te te dyjave paleve,Te inkurajoje funksionet tjera qe te sugjerojne menyrat  sipas te cilave  operacionet mund te permiresojne  sherbimet ne pjesen tjeter te organizates

Menaxhimi i operacioneve eshte i rendesishem per disa arsye
1.Ai mund te reduktoje  koston e prodhimit te produkteve dhe sherbimeve per te qene efiqient
2.Mund te rrise te ardhurat  duke rritur kenaqjen e klientit nepermjet cilisese  se mallit dhe te sherbimit
3.Mund te reduktoje sasine e investimeve  duke rritur kapacitetin  e operacionve  duke qene inovatore  ne perdorimin e burimeve ekonomike
4.Mund te siguroje bazat  per permiresimin  ne teardhmen  nepermjet  ndertimit ten je baze solide  te aftesive dhe njohurive  per operacionet  brenda biznesit




-LIGJERATA 2-
STRATEGJIA E OPERACIONEVE &PRIORITETET  KONKURUESE
-Per ta ruajtur e mbajtur pozicionin konkurues ne treg ,kompania  duhet te kete nje plan afategjate.Plani afategjate i biznesit quhet strategji biznesi.Qe nje kompani te avansoje,strategjia e biznesit duhet te mbeshtetet nga secili  nga funksionet individuale  te bizesit:fiancimi,marketingu dhe opracionet.
Strategjia e operacionve eshte nje plan  afategjate i funksionimit te operacioneve qe spacifikon parashimikimin  dhe perdorimin e burimeve  per te mbeshtetur strategjine e biznesit.

Roli i funksionimit te operacioneve ne strategjine e biznesit
-Roli baze i operacioneve eshte zbatimi i strategjise.Shumica e kompanive  kane strategjine e tyre,por zbatimin praktik te ketyre strategjive e mundesojne operacionet.Strategjia nuk mund te preket e a s te shihet,por ajo qe mund te shihet eshte se si operacionet funksionojne  praktikisht.\
-Roli tjeter i operacioneve  eshte qe te mbeshtes strategjine.Nje rol tjeter eshte qe te udheheqe strategjine  duke i dhene asaj nje avantazh  unik dhe afatgjate.

Roli i startegjise se operacioneve
-Roli i strategjise se operacioneve eshte qe te jap planin e funksionit te operacionve ne menyre qe te mundesohet  perdorimi me i mire i burimeve.Strategjia e operacioneve specifikon polotikat  dhe planet per perdorimin e burimeve te ndermarrjes  ne mbeshtetje te strategjise se saj konkuruese afategjate.


 









-Stategjia e operacioneve perfshine dislokimin,permasat dhe madhesite e ndermarrjes,llojin e makinarive dhe pajisjeve qe do te perdoren,aftesise e punetoreve qe kerkohen,perdorimin e teknologjise,te proceseve,cilesin si dhe metodat e kontrollit.Strategjia  e operacioneve duhet te lidhet me strategjine e kompanise  per ti mundesuar kompanise  arritjen dhe permbushjen  e planit te saj afategjate.
Zhvillimi i strategjise se biznesit
-Strategjia e biznesit te kompanise  do te ndertohet mbase menaxheret kane konsiderurar shume faktore  qe kane mare disa vendime strategjike.Ketu perfshihet  percaktimi se ne qfar biznesi kompania  eshte,analiza dhe njohja e tregut dhe identifikimi i aneve  te forta te komanise.Keta 3 faktore  jane kritik  per ndertimin e planit afategjate  te kompanise ose strategjise se biznesit .
1.Misioni
-Qdo ndermarrje ka nje mission qe perben edhe arsyen e ekzisences se saj.Misioni eshte percaktimi  qe i pergjigjet ketyre 3 pyetjeve:A)Ne qfar biznesi do te jete kompania,       B)Kush do te jene klientet dhe cilat do te jene vetit  karakterizuese te klienteve,C)Si kompania do te kryej  biznesin e saj,a do te jene sherbime te nivelit te larte? Etj.

2.Analiza e mjedisit
Faktori i dyte qe duhet konsideruar  eshte mjedisi i jashtem  i biznesit.Analiza e mjedsit eshte process i monitorimit  te mjedisit te jashtem.Montorimi i ketij mjedisi  e lejon kompanin  qe te indentifikoj mundesite dhe kerecenimet.
Mjedisi i jashtem i biznesit  gjithmone do te jete i ndryshem.Modelet e ndryshimit  ne mjedis jane tendencat e tregut ,tendencat ekonomike,politike dhe sociale
3.Kompetencat unike
-Kompetencat unike perfshijne aftesite special te punetoreve si ekspertiza  ne dhenien e sherbimeve  sipas kerkeses se klienteve apo njohurite  ne teknologjine e informacionit.Si shembull mund te jete  perdorimi i pajisjeve fleksibile.

ZHVILLIMI I STRATEGJISE SE OPERACIONEVE
            -Strategjia e operacioneve  lidhe strategjine e biznesit  me funksionimin e operacioneve.Kjo strategji fokusohet  tek aspektet specifike  te oepracioneve  qe i sigurojne kompanise avantazh konkurues.Keto aftesi quhen prioritete konkuruese
-Avantazhi konkurues percakton aftesine e firmes  per te arritur epersi ne treg kundejt konkurenteve te saj.Krijimi i avantazhit konkurues  kerkon njohjen e dy gjerave:nevojat dhe deshirat e klientit si dhe permushjen e tyre ne menyren me te mire
-Prioritetet konkuruese parqesin  theksin strategjik  qe nje firme vendos  mbitregues te caktuar te performances  dhe aftesi opeacionale  brenda zingjirit te vleres.




















LIGJERATA 3
PROJEKTIMI I PRODUKTIT-SHERBIMIT
-Projekti eshte nje perpjekje e perkoheshme qe ndermerret per te krijuar  nje produkt apo sherbim unik.Projekti perfshine  ndermarrjen e nje sere aktivitetesh te nderlidhura dhe te koordinuara qe orientohen drejt arritjes se nje qellimi qe kane nje kohezgjatje  te percaktuar  dhe qe jane pothuajse te gjitha unike deri ne nje far shkalle .
-Projektet mund te konsierohen si nje ser aktivitetesh dhe detyrasgh qe:Kane nje objektiv specific qe duhet te perfundojne brenda specifikimeve te peracaktuara,kane afat fillimi dhe perfundimi te percaktuar,kane limite ne financim,konsumojne burime njerezore  dhe jo njerezore dhe jane shume funksional.Qdo projekt mund te kushtezohet ne menyra te ndryshme nga:qellimi,koha dhe kostoja.
Projektimi i produktit/sherbimit
-Projektimi i mire i kenaqe klinetet,kalon ne tregun e tij qellimin e produktit  dhe te sherbimit dhe sjelle  te ardhura fiananciare per biznesin.Objekivi i projektimit per produktet,ashtu edhe per sherbimet eshte qe te kenaqe klientet  duke permbushur  nevojat dhe parashikimet e tyre.
-Projektimi i produktit /sherbimit  mund te shihet si nje process qe ka nisje  dhe perfunim klientin.\\\\\
Ndermarrjet perfshihen ne projktimin apo riprojektimin e produktit/sherbimit per nje teresi arsyesh.Nder me kryesoret mund te permenden  mundesit dhe kercenimet e tregut.Faktoret qe rrisin mundesin  dhe kercenimet  mund te jen me nje ose me teper ndryshime:1.Ndryshimi ekonomik,2.Social dhe demografik,3.Politik apo ligjor,4.ndryshimi ne konkurence etj.
CIKLI I JETES SE PRODUKTIT
Prokukti kalon neper disa faza:Futja,Rritja,Maturimi dhe Renja e produktit
FAZA E RRITJES SE PRODUKTIT-Ne kete faze projektimi i produktit  ka filluar te stabilizohet  dhe parashikimket efektive  te kerkesave per kapacitet  jane te nevojshme.Kjo faze karakterizohet  nga nje rritje e shpejte e shitjeve.Volumet e medha lejojne qe operacionet  te aplikojne teknikat  e prodhimit  massiv qe qojne ne uljen e kostos
FAZA E FUTJES SE PRODUKTIT –Kjo faze perfshine projektimin dhe testimin e produktit.Kur nje produkt sapo te futet,ai mund te trajtohet sin je kuriozitet
FAZA E MATURMIT-Kjo faze ndodhe kur shitjet dhe shperndarja kane arritur piken e tyre.Volumi i cili reflekton numrin e klienteve,sasia e blerjes  dhe frekuencat klienteve  jane stabile.Ne kete faze qmimi konkurues mund te behet i fuqishem,firmat fillojne te stabilizohen,operacionet perballen me varietetin e produkteve  dhe mbajne kosoton e ulet.
FAZA E RENIES-Arsyet e kalimit ne kete faze  jane ndryshimet e preferecave te klientit,teknologjise se produktit,aktivitetet konkuruese  dhe faktoreve tjere te mjedisit.Ne kete faze shitjet bien dhe firmat  fillojne te ndermarrin veprime  nga reduktimet drastike  te fitimit  deri tek terheqja nga tregu.
-Per te arritur  ne projektin final  te produktit apo sherbimit,aktiviteti i projektimit  duhet te kaloje neper disa faza :1.gjenerimi i konceptit,2.shfaqja e konceptit,3.projekti paraprak,4.vleresimi e permiresimi,5.prototipi e projekti final/
GJENERIMI I KONCEPTIT
-Idete per konceptet e reja te produktit  ao sherbimit  mund te vijne nga burimet  jashte ndermarrjes,sikurse nga klientet  apo konkurentet  dhe nga burimet brenda ndermarrjes  si psh nga stafi,idete nga klientet,degjimi i klientve, idete nga konkuentet.
STANDARDIZIMI I PRODUKTEVE
-Produktet e standardizuara jane ne dispozicion te menjehershem  per klientet.Keto produkte kane avantazhet dhe disavantazhet e tyre:1.Perfitimi i standardizimit eshte koha  dhe kosotoja e reduktuar  edhe e trajnimit te punonjesve  si dhe reduktimi i kohes  per projektimi ne puneve.Standardizimi ka edhe disavantazhe,nje nder me kryesoret  lidhet me reduktimin e varietetit,klientet mund te mos jene te kenaqur

VLERSIMI DHE PERMIRESIMI I PROJEKTVE
-Qellimi i kesaj faze te aktivitetit te projektimit eshte qe te merret  projekti paraprak dhe te shihet nese mund  te permiresohet perpara se produkti   apo sherbimi te testohet ne treg.Nje nder teknikat qe perdoret per te bere kete vleresim eshte”organizimi i funksionit te cilesise”
PRODHIMI I MODELIT DHE PROJEKTIMI FINAL
-NE KETE FAZE  te aktivitetit te  projektimi t eshte e nevojshme qe te kthehet projekti  i permiresuar ne prototip  ne menyre qe ai  te mund te testohet.Prototipet e sherbimeve  mund te perfshijne gjithashtu  simulimet me kompjuter  por edhe zbatimin aktual  te sherbimit me baza pilot.

PROJEKTIMI I SHERBIMIT\
-Ka shume ngjajshmeri  ndermejt projektimit te produktit dhe sherbimit .Megjithate ka edhe ndryshime qe lidhen me natyren e prodhimit.Projektimi i produktit,prodhimi dhe sheperndarja ndahen ne kohe,ndersa te projektimi i  sherbimit  sherbimet zakonisht  krijohen dhe shperndahen ne te njejten kohe.

PRODUKTI                                                                                                           SHERBIMI
Produktet jane te prekshme                                                                      Sherbimet jo

Produktet krijohen masandej shperndahen                                        Krijohen dhe shperndahen njekohesisht

Produktet nuk jane shume te dukshme per klientin                        Jane me teper te dukshme per klientin
 
                                           Ndryshimet ndermjet  projektimit te produktit dhe projektimi te sherbimit







 



















LIGJERATA -IV-
PROJEKTIMI I PROCESIT TE PRODHIMIT
-Objektivi i  projektimit si per produktet,ashtu edhe per sherbimet  eshte qe te kenaqe  klientet duke permbushur  nevojat  dhe parashikimet e tyre.Projektimi i produktit/sherbimit mund te shihet  si nje process qe ka nisje  dhe perfundim klientin.Qfar  te projektohet ne nje sherbim apo produkt?-Te gjitha produktet dhe sherbimet  mund te konsiderohen se kane 3 aspekte:1.KONCEPTIN- i cili eshte kuptim i permbajtjes,perdorimit dhe vleres  se sherbimit apo produktit,2.PAKETA-  e komponentit te produktit /sherbimit qe siguron ato perfitime te percaktuara tek koncepti,3.PROCESI- i cili percakton menyren sipas se ciles produkti apo sherbimi  do te krijohet apo shperndahet.

-Krijimi i projekteve  per produktet/sherbimet eshte ne vetvete nje process i cili perputhet  me skemen e pergjithshme INPUT-------Transformim------------------OUTPUT
-Projektimi i procesit te prodhimit ndikon drejteprdrejt  ne produktivitetin  pasi shume nga inputet  ne raportin output/input percaktohen gjat  projektimit te procesit.Megjithate  zgjedhjet e projektimit  te proccesit nuk behen menjehere  sepse projektimi i procesit eshte nje aktivitet i vazhdueshem.

Projekimi i procesit  eshte zgjidhja e ;INPUTEVE,OPERACIONEVE,RRUGEVE TEKNOLOGJIKE,METODAVE PER PRODHIMIN E TE MIRAVE DHE SHERBIMEVE.
--Zgjidhja e inputeve perfshine zgjidhjen e kombinimit  te aftesive njerezore,te lendeve te para,pajisjeve dhe makinerive, ne perputhje me strategjine e pozicionimit  te ndermarrjes  dhe aftesise se saj per ti sigurar  keto burime.

Vendimet ne lidhje me projktimin apo riprojektimin e procesit duhet te merren  kur:
-OFROHET NJE PRODUKT APO SHERBIM I RI
-VOLUMI KERKESES PER NJE PRODUKT APO SHERBIM ESHTE NE NDRYSHIM
-KONKURENTET  PO FITOJNE AVANTAZHE KONKURUESE  DUKE PERDORUR PROCESE DHE TEKNOLOGJI TE REJA\
-KOSTOJA DHE LEVERDISHMERIA E PERDORIMI TE INPUTEVE KA NDRYSHUAR

INTENSITETI I KAPITALIT
-Raporin ndermjt kapitalit (dmth makinerise,automatizimit)dhe fuqise punetore qe perdoret ne procesin e prodhimit.Pavaresisht nese projektohet nje process i ri apo riprojektohet  nje proces ekzistues,menaxheri i prodhimit  duhet te percaktoje  se qfare do te kryhet  nga makinerite
-Intenziteti i kapitalit shprehet  ne kombinimin e  maktinerive  dhe aftesive njerezore  nje nje proces prodhimi.Sa me e madhe te jete koto relative  e makinerive,aq me i madh eshte intenziteti  i kapitalit.

Objektivat e projektimit te procesit-I gjithe problemi  ne projketimin e procesit  eshte garantimi se performanca e procesit  do  te jete e pershtatshme  per te arritur ate qfar kerkohet te arrihet.Vendimet per procese  duhet te perputhen  me prioritetet konkuruese  dhe me aftesine e ndermarrjes  per te sigurar burimet  e nevojshme e  per te mbeshtetur ato.
Vendimet per projektimin e procesit duhet te merren kurr:a)ekziston nje zbraztire ndermjet prioriteteve konkuruese  dhe aftesive konkuruese,b)nje produkt/sherbim i ri apo teresisht i modifikuar  do te ofrohet,c)cilesia duhet te permiresohet,d)prioritetet konkuruese kane ndryshuar.

-Performanca e rrjedhjes se procesit mund te pershkruhet me:RITMIN E PERPUNIMIT-qe eshte numri  i njesive  qe kalojne neper process  per njesine e kohes,KOHEN E PERPUNIMIT-qe eshte koha mesatare  totale qe kerkohet  neper procese  per tu transformuar neper output.

PRODHIMI NE PROCES,SHKALLA E PERDORIMIT
Tipet e procesit-efekti volum varietet mbi projektimin e procesit.
-Te gjitha proceset  mund te grupohen ne dy kategori te gjera:ne operacione te nderprera  dhe ne operacione qe perseriten.Dallimet me te zakonshme  ndermjet dy llojeve  te mesiperme te operacioneve  lidhen me dy dimesnione kryesore:volumin e produktit dhe shkallen e standardizimit.

LIDHJA E PROJEKTIMIT TE PRODUKTIT  DHE ZGJEDHJA E PROCESIT
-1.Lloji i produktit qe nje kompani  prodhon percakton edhe operacionet qe nevojiten,2.Vendimet e projektimit te produktit ,3.Prioritetet konkuruese,4.Sistemet e makinerive  dhe pajisjet,5.Strategjia e produkt dherbimit

Shkalla e integrimit vertical-sa me i madh qe eshte numri i proceseve qe kryhen nga nje kompani  ne gjithe zingjirin nga lenda e pare e materialit  deri tek shperndarja e produkteve  aq me i madh do te jete integrimi vertical.Integrimi vertical eshte nje vendim strategjik  qe duhet te mbeshtese rritjen e kompanise ne te ardhmen.

Matrica process/produkt –eshte nje model qe pershkruan  lidhjen e zgjedhjes se procesit  me karakteristika  te produktit te prodhuar.Karakteristikat  e produktit  duhet te drejtojne zgjedhjen e procesit.

PLANIFIKIMI I PROCESIT
-Planifikimi i procesit percakton se si do te prodhohet  nje produkt  apo si do te jepet nje sherbim.Planifikimi percakton  se cilet komponente do te prodhohen brenda  per brenda  dhe cilet do te blihen nga furnitori,zgjedh proceset dhe pajisjet specifike  dhe zhvillon e dokumenton specifikimet  per prodhimin dhe shperndarjen.

Vendimi te prodhosh apo te blesh-marra e vendimeve  te prodhosh apo te blesh  lidhet  me vlersimin e faktoreve qe jane:Koson,Kapacitetin,Cilisia,Shpejtesia,Siguria dhe ekspertiza

Zgjedhja e pajisjes specifike-disa faktore te rendesishem jane:kostot e blerjes,operimit,kursimet vjetore,rritja e te ardhurave,analiza e zevendesimit,risku dhe pasiguria.

PLANET E PROCESIT-TERESIA E DOKUMENTEVE QE DETAJOJNE SPECIFIKIMET E PRODHIMIT DHE TE SHPERNDARJES  PERBENE PLANIN E PROCESIT
-Planet e procesit mund te perfshijne:vizatime te detajuara te projektit te produktit,listen e materialeve  dhe pjeve  te perfshira ne produkt,diagramin e montimit apo diagramin e struktures se produktit,skemen e rrugeve-renditjen e makinave  ose qendrave te punes.]

PROJEKTIMI I PROCESIT TE SHERBIMIT
-Perfshine:SHERBIMET PROFESIONALE,REPARTET E SHERBIMIT,SHERBIMET MASIVE,NDERVEPRIMI ME KLIENTIN DHE PROJEKTIMI I PROCESIT






















Ligjerata -v-
MENAXHIMI DHE PLANIFIKIMI I KAPACITETIT
-Parashikimet behen per te planifikuar  per te ardhmen.Modelet e parashikimeve kane karakteristika te perbashketa:
1.Rralle here  jaane perfekte,2.Parashikimet jane me te sakta per grupe artikujsh  se sa per artikuj individual,3.Parashimimet jane me te sakta  per periudhe kohe  me te shkurter se sa per periudhe me te gjate

Pyetjet kryesore  qe lidhen me planifikimin e kapacitetit jane:1.Qfare lloji kapaciteti nevojitet?,2.Sa kapacitet nevojitet?,3.Kur ky kapacitet nevojitet?

-Parashikimet  perbejne inputin kryesor  per tu pergjigjur  pergjigjur pyetjes se sa kapacitet nevojitet

Vendimet per kapacitet  jane me kritike nde ndermarrje:1.vendimet per kapacitet kane ndikim  real  ne aftesine e ndermarrjes,2.Vendimet e kapacitetit  ndikojne ne koston e operimit,3.Kapaciteti zakonisht  eshte determinuesi  kryesor i kosotos fillestare,4.Vendimet per kapacitet  perfshijne angazhime afategjata,5.Vendimet per kapacitet ndikojne ne konkurence,6.Kapaciteti ndikon ne lehtesimin e menaxhimit etj.

-KAPACITETI MUND TE PERCAKTOHET SI AFTESI  E NJE BURIMI PRODHUES APO SHERBIMI,SI E NJE NJESIE PRODHUESE,E NJE QENDRE PUNE  APO EDHE E NJE MAKINERIE  PER TE PERMBUSHUR QELLIMIN  GJATE NJE PERIUDHE  KOHE TE SPECIFIKUAR

-Kapaciteti mund te shikohet  ne dy menyra:
1.Sasia maksimale e outputeve  per nje njesi kohe dhe
2.SI njesi te burimeve ne dispozicion

-Planifikimi i kapacitetit ne nje kompani mund te kryhet zakonisht ne dy nivele:
            1.Niveli i pare i vendimeve te kapacitetit  eshte i karakterit strategjik dhe afategjat,e qe keto vendime kane te bejne  me investimet ne makineri  e pajisje te reja  prodhuese qe do te duhet te behen ,jane te natyres strategjike qe kerkojne shpenzime te medha kapitale  dhe kane ndikim te madh  ne aftesine e kompanise per te drejtuar biznesin.
            2.Niveli i dyte i vendimeve te kapacitetit eshte me taktik  ne natyre,qe fokusohet ne probleme afateshkurtera  duke perfshire  planifikimin  e fuqise punetore,te rezervave  dhe perdorimin  dite pas dite te makinerive

-Planifikimi i kapaciteit eshte proces i percaktimit te sasise se outputit  qe mund te arrihet nga njesia prodhuese.Nese kompania nuk planifikon ne menyre korrekte kapacitetin  ose nuk do te kete  sasi outouti te mjaftueshme  per te permushur kerkesat e klienteve  ose do  te kete kapacitet te teoert qe do te rrine.

-Planifikimi i kapacitetit eshte i rendesishem nese kompania do qe te rrise  dhe te perfitoje nga kerkesa.

EKONOMITE E SHKALLES
-Koncepti i njohur si ekonomi e shkalles percakton qe kosoto mesatare per njesi e sherbimit  ose mallit  mund te reduktohen  duke rritur sasine e saj te outputit.Ka 4 shkaqe kryesore se perse ekonomite e shkalles  mund te qojne kosoton drejt uljes kur rritet outputi e keto jane:1.Shperndarja e kostos  fikse
                                                                        2.Reduktimi i kosotos se ndertimit
                                                                        3.Shkurtimi i kosotos ose materialeve te blear
                                                                        4.Gjetja e avantazheve te procesit
-Shperndarja e kostos fikese
            Keto kosto perfshijne:
                        1.Koston e ngrohjes
                        2.Pagat e menaxhimit
                        3.Amortizimin e nderteses dhe te pajisjeve


-Reduktimi i kostos se ndertimit-Aktivitetet dhe shpenzimet e caktuara  kerkohen per ndertimin e njesive prodhuese:
-lejet e ndertimit,pagesat per arkitektin,pagesat  per pajisjet e ndertimit apo te marra me qira etj.

DISEKONOMITE E SHKALLES –Ne nje moment njesia prodhuese mund te behet aq e madhe sa qe disekonomite e shkalles  te veprojne,pra kosto mesatare per njesi te rritet me rritjen e pernasave  te njesis prodhuese

MATJA E KAPACITETIT  NE DISPOZICION
-Mates te ndryshem te kapacitetit  jane te dobishem meqense ato japin lloje te ndryshme  informacioni.Dy mates me te zakoshem te kapacitetit jane:1.Kapaciteti i projektuar dhe 2.Kapaciteti efektiv.\

-Kapaciteti i projektuar eshte sasia maksimum e outputit qe mund te arrihet nga nje njesi prodhuese  ne kushte ideale per nje njesi kohe.Kapaciteti teorik  nuk perfshine rregullimet dhe mirembajtjen e zakonshme apo nderprerjet  e pa planifikuara.Mund te jete i qendrueshem  vetem per nje periudhe  te caktuar kohe.

-Kapaciteti efektiv-eshte sasia e outputit per nje njesi kohe qe mund te sigurohet  ne kushte normale funksionimi.Outputi aktual  nuk mund te kaloj kapacitetin efektiv dhe kjo ndodhe per nje ser faktoresh si;prishja e makines,mungesat e fuqise punetore,vonesat ne furnizim me material,problemet e cilesise.

SHKALLA  E PERCAKTIMIT TE KAPACITETIT:
-----------------SASIA E OUTPUTIT AKTUAL/KAPACITETIN E PROJEKTUAR(100%)-----------------------
EFIQIENCA:
----------------SASIA E OUTPUTIT AKTUAL/KAPACITETI EFEKTIV----------------------------------------------
KAPACITETI MESATAR REZERVE(100%)
-----------------100%-SHKALLA MESATARE  TE PERDORIMIT  TE BURIMIT-----------------------------------

PLANIFIKIMI  AFATEGJATE  I KAPACITETIT-per nje periudhe  kohe afategjate ne ye ardhmen firmat duhet te parashikojne  rritjen apo renien e kerkeses  dhe te planit te investimeve  kapital qe shpesh  kerkon muaj per tu kryer  ne menyre qe te sigurohen  nivelet e duhura  te kapacitetit ne te ardhmen.

ZGJERIMI I KAPACITETIT-Kerkesat per kapacitet  rralle here jane statike,ndryshimet tek tregjet dhe linjat e produktit  si dhe ne konkurence do te kerkojne qe firma te planifikoje  rritjen apo reduktimin  afategjate te kapacitetit

MENAXHIMI AFATESHKURTER I KAPACITETIT-Nese krekesa  gjate nje periudhe afateshkurter  eshte e qendrueshme  dhe kapacitet te mjaftueshem  ka ne dispozicion,atehere menaxhimi i operacioneve  per te siguruar  kenaqjan e kerkeses  pergjithesisht eshte e lehte.
-Rregullimi i kapacitetit mund te behet ne disa menyra:shtimi  dhe shkembimi i pajisjeve,shtija e kapacitetit ta pa perdorur,ndryshimi i kapacitetit dhe skeduleve   te fuqise punetore,ndryshimi i aftesis te fuqise punetore

PROCESI I PLANIFIKIMIT TE KAPACITETIT-Procedura tre hapeshe per marrjen e vendimeve per planifikimin  e kapacitetit eshte:1.Indentifikimi i kerkesave per kapacitet
                            2.Zhvillohen alternativat e kapacitetit
                            3.Vleresohen alternativat per kapacitete

3 Faktore shume te rendesishem  te planifikimit  te planifikimit te kapacitetit te sherbimit jane:
      1.Nevoja per te qene prane klienteve
     2.Pamundesia per te ruajtur sherbimet  3.Shkalla e ndryshueshmerise se kerkeses


Popular

BLEJME IPHONA TE BLLOKUAR

BLEJME IPHONA TE BLLOKUAR
BLEJME IPHONA TE BLLOKUAR - GJITHASHTU DHE RIPAROJME